به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، یک شهروند گرفتار شده در برف و کولاک در ارتفاعات سمنان با تلاش مأموران آتش‏نشانی سمنان نجات پیدا کرد.

در تماس یک شهروند با سامانه ۱۲۵ آتش‏نشانی سمنان، ستاد فرماندهی سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان، گروه امداد و نجات ایستگاه شماره یک را به محل حادثه واقع در بالاتر از شهرک روزیه - جاده فرعی پارک کوهستان اعزام کرد.

حجت‏اله جهان، فرمانده اعزامی سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: به محض اعلام حادثه از مرکز پیام، یک گروه ویژه امداد و نجات کوهستان به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: نجاتگران سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با رسیدن به منطقه پارک کوهستان برای پیدا کردن فرد گرفتار، با پیاده‏روی در منطقه کوهستانی و برفی و با جست‏وجو، فرد را در دامنه کوه در منطقه پارک کوهستان پیدا کردند.

فرمانده اعزامی سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: فرد گرفتار شده در برف به علت حضور زیاد در برف دچار سرمازدگی سطحی شده بود که از کوهستان به شهر منتقل شد.

جهان با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف از شهروندان خواست در زمان حضور در طبیعت و کوهپیمایی، وسایل و امکانات فنی و تجهیزات انفرادی فصل سرما با خود همراه داشته باشند.