به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شایعه پایان عمر دنیا ساخته و پرداخته عوامل استکبار است چرا که چنین سخنانی مبنای عقلی و علمی ندارد.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با طلاب و روحانیان شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: نظام استکباری با حربه‌های مختلف و در مقطع کنونی نیز با شایعات واهی و بی‌پایه و اساس سعی می‌کند دغدغه و نگرانی در بین مردم ایجاد کند تا شاید با این حربه بتواند بخشی از اهداف شوم و کثیف خود را جامه عمل بپوشاند.

وی با یادآوری اینکه مردم نباید به چنین شایعاتی حساس بوده و یا بخواهند در این زمینه مباحثی را مطرح کنند، تصریح کرد: انتظار ما این است که علما و روحانیان و اقشار فرهیخته جامعه با انتقال مفاهیمی عقلانی و ارزشی جلوی چنین شایعاتی را بگیرند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب با افکار و اندیشه‌های جامعه اسلامی و امنیت روانی آن بازی کنند.

عاملی از شایعات به عنوان عنصری برای مخل امنیت و آرامش یاد کرد و افزود: همه باید با تکیه بر عقلانیت و دوراندیشی به گونه‌ای رفتار کنیم تا بهانه‌ای به دست بیگانگان ندهیم.

این مسئول در ادامه از علما و روحانیان به عنوان پرچمداران با بصیرت، عزت و شوکت یاد کرد و بیان داشت: اگر علما، اخلاق، معنویت و ارزش‌های نیک را پاس دارند در حقیقت به عنوان الگو زمینه‌ای را فراهم می‌آورند تا انسان‌های شایسته دیگر نیز بتوانند از آنها الگوبرداری کنند.

وی طلاب و روحانیان را به اخلاق‌مداری، مجهز شدن به علم روز و تقویت ارتباط با جوانان دعوت کرد و یادآور شد: ما اگر بتوانیم نسل آینده را شایسته و متعالی تربیت کنیم بهترین امر به معروف و صالح‌ترین فضیلت را انجام دادیم چرا که امروز دشمنان ما کمر همت بستند تا در مسیر تربیت اخلاقی و برقراری فضای سالم در این حوزه کارشکنی کنند.

‌امام جمعه اردبیل اظهار داشت: هر چند دشمن به ظاهر با حربه‌های اقتصادی و تحریم‌های شکست‌پذیر به جنگ ملت ما آمده است اما در باطن آنها در یک جبهه دیگر فرهنگ و اصالت ارزش‌های ما را نشانه گرفتند تا از این طریق بتوانند معنویت و اخلاق جوانانمان را ضایع و باطل کنند.

عاملی گفت: همه وظیفه داریم مراقب سرمایه‌های عظیم و ارزشمندمان باشیم و اجازه ندهیم دشمنان بیش از هر زمان دیگر در میدان تفکر و بصیرت دینی و ارزشی ما جولان بدهند.

وی با گرامیداشت ایام صفر و ضرورت آشنایی بیشتر با معارف اهل بیت را خاطر نشان کرد و افزود: آنچه که در این بین مهم و اساسی به نظر میرسد اینکه عدهای تلاش میکنند تا ارزشها و آرمانهای متعالی ما را زیر سئوال ببرند و یا در حرکت توفنده این ملت خدشه و خللی وارد کنند.