به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سیدجلال ملکی در این باره گفت: سامانه ۱۲۵ در ساعت ۱۶:۱۹ روز دوشنبه ستاد فرماندهی را در جریان یک مورد سقوط در چاه قرار داد که در پی آن عوامل گروه نجات ۱۳ و ۱۴ آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در خیابان مطهری، خیابان لارستان کوچه افتخار اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که یک کارگر مشغول حفر چاهی در محوطه یک ساختمان در حال ساخت بود که سست بودن دیوار و عدم‌رعایت اصول ایمنی سبب تخریب دهانه چاه و محبوس‌شدن وی در عمق چاه و زیر خروارها خاک شد.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان عملیات خود برای نجات مقنی افغان را آغاز کردند، اظهارکرد: سرانجام عوامل آتش‌نشانی پس از دو ساعت و ۱۰ دقیقه این مقنی ۳۱ ساله از عمق چاه خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند تا برای ادامه روند درمان به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عمق این چاه را در حدود ۶ متر عنوانکرد و افزود: این کارگر در حال حفر چاه بود که این حادثه برایش رخ داد به گونهای که تمام بدن وی در زیر خاک محبوس شده بود و هر لحظه امکان مرگ وی وجود داشت.