افکارنیوز به نقل از مهر: معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار تهران با اعلام اینکه بر اساس دستور رئیس جمهور باید ۵۷ هزار کارمند ادارات دولتی تهران منتقل شوند افزود: استقبال کارکنان متقاضی انتقال به حدی است که به زودی ثبت نام متوقف می شود.

نعمت الله ترکی با بیان اینکه تا پایان مرداد ماه بر اساس مصوبه دولت باید اقدامات اولیه انتقال ۴۰ درصد از کارکنان ادارات استان تهران از پایتخت فراهم شود گفت: هم اکنون در ۱۱۶ دستگاه دولتی استان تهران ۲۶۷ هزار و ۷۲۳ نفر شاغل هستند که از این تعداد ۱۲۴ هزار و ۴۳۴ نفر کارکنان آموزش و پرورش و ۱۴۳ هزار و ۲۸۹ هزار نفر کارکنان ادارات دیگر هستند.

هزار کارمند منتقل شده اند

وی افزود: از سوی رئیس جمهور دستور انتقال ۵۷ هزار نفر از کارکنان دولت در ادارات استان تهران صادر شده که تا کنون یکهزار کارمند منتقل شده و ۶ هزار نفر دیگر نیز تا پایان مرداد منتقل می شوند.

گیلان، اصفهان و خراسان در صدر استانهای انتخابی

معاون استاندار تهران با بیان اینکه بیشترین استانهای انتخابی کارکنان برای انتقال استان مازندران، گیلان، اصفهان و خراسان بوده است گفت: در مرحله دوم ثبت نام کارکنان برای انتقال از تهران، تمامی استانهای کشور متقاضی دارد.

وی با بیان اینکه کارگروههای طرح انتقال کارکنان از تهران در وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از استقبال کارکنان دولت برای انتقال از تهران خبرمی دهند، اظهار داشت: پیش بینی می شود تعداد متقاضیان بیش از ظرفیت و مصوبه دولت باشد.

ترکی افزود: تمامی کارکنان متقاضی ادارات استان تهران پس از انتقال از پایتخت بلافاصله از امکانات و تسهیلات انتقالی استفاده می کنند و جای هیچگونه نگرانی نیست.

۳۰ هزار پست خالی در ادارات دولتی تهران

ترکی در ادامه از خالی بودن بیش از ۳۰ هزار پست دولتی در ادارات استان تهران خبر داد و افزود: بیشتر این پستها یا توسط سرپرست و یا بدون مدیر و توسط معاونان یا کارکنان دیگر بخشها اداره می شود.

وی افزود: رئیس جمهور با تفویض اختیارات خود به استاندار تهران این اختیار را به استانداری تهران داد تا نیروهای مازاد دستگاههای دولتی را بر اساس تخصص در اداراتی که کمبود نیرو دارند جابه جا کند.