به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، درس فیزیک از آن دسته درس‌هاست که مثل درس ریاضی برای برخی دانش‌آموزان، سخت توصیف می‌شود.

اما آیا واقعاً درس فیزیک، درس سختی است و تنها دانش‌آموزان باهوش بالا می‌توانند از پس آن بر آیند؟

حمید رحمانی دارای دکترای «فیزیک دریا و اقیانوس‌شناسی» که سابقه سال‌ها تدریس درس فیزیک در آموزش و پرورش را دارد، می‌گوید: به نظر من، شیرین‌ترین درس، درس فیزیک است.

وی ادامه می‌دهد: مثال‌های فیزیک واقعیت‌هایی است که دانش‌آموزان با آنها سر و کار دارند به عنوان مثال بحثنور، مکانیک، الکترومغناطیس چیزی دور از ذهن نیست.

* توانایی حل مسئله

رحمانی که هم‌اکنون به عنوان مدیر آموزش و پرورش منطقه ۷ تهران فعالیت می‌کند، به دلیل عدم علاقه برخی دانش‌آموزان به درس فیزیک اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: دلیل اصلی که برخی دانش‌آموزان در درس فیزیک مشکل دارند، این است که فرمول‌ها و روابط ریاضی را در مقاطع پایین‌تر حتی ابتدایی به خوبی یاد نگرفته‌اند.

وی می‌افزاید: اگر دانش‌آموزان در درس ریاضی قوی شوند، مشکلی با درس فیزیک ندارند؛ اصل مشکل در درس فیزیک توانایی حل مسئله فیزیک است.

* دبیران فیزیک چه چیزی به دانش‌آموزان یاد دهند

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۷ تهران می‌گوید: باید دانش‌آموزان لذت حل مسئله را بچشند و از آن لذت ببرند.

وی خطاب به دبیران فیزیک بیان میکند: دبیران فیزیک نباید تنها تعاریف، فرمول و چند تا قانون را به دانشآموزان یاد بدهند بلکه خداشناسی را از دل فیزیک به دانشآموزان آموزش دهند؛ نظم حاکم بر جهان را که خداوند خلق کرده است از دریچه فیزیک به دانشآموزان نشان دهند؛ در آن صورت درس فیزیک بسیار شیرین میشود.