به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش سر رشته تبعه ایرانی هفتاد و سه ساله و همسرش سکینه، ماه گذشته(شب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) از تبریز وارد فرودگاه بین المللی دالِس شدند تا با دختر و نوه دختری خود دیدار کنند.

بر اساس این گزارش، سکینه سررشته همسر این تبعه ایرانی تابعیت آمریکایی دارد و همسرش داریوش سررشته نیز کارت سبز اقامت در آمریکا داشت، اما سه سالی بود که به آمریکا سفر نکرده بود.

عدم سفر سه ساله سررشته به آمریکا توجه یکی از کارکنان گمرک و محافظت مرزی فرودگاه را به خود جلب می‌کند و پس از این بود که ماموران فرودگاه دالس، این دو نفر را به قسمت دیگری می‌برند و شروع به سوال از آنها می‌کنند.

به گفته سکینه سررشته، در زمان بازجویی ماموران با صدای بلند به انگلیسی داد می‌زدند و همسر او را تهدید می‌کرده‌اند و او به دلیل مسلط نبودن به زبان انگلیسی حرف‌های آنها را متوجه نمی‌شده است.

همسر وی در ادامه گفته است: ماموران فرودگاه، داریوش سررشته را با خود برد‌ه‌اند و این بازداشت و بازجویی بیش از پنج ساعت طول کشیده و پس از آن وی رنگ پریده و کاملا سراسیمه بازگشته است.

داريوش دو روز بعد بر اثر حمله قلبي در خانه دخترش فوت کرد و اعضاي خانوادهاش معتقدند وي بر اثر فشار بازجويي تحکم آميز پنج ساعته ماموران گمرک و وارد آمدن فشار شديد روحي جان سپرده است.