افکار

یک کوهنورد و فیلم ساز باورنکردنی ترین تصویر از اورست و همچنین تأثیرات تغییرات جوی در این منطقه و فضای اطراف آن را در یک تصویر ۴ میلیارد پیکسلی ارائه کرده که هم زیبایی و هم عظمت این منطقه هیمالیایی را به رخ می کشد.

افکارنیوز:

دیوید برشیرز این تصویر را با ترکیب ۴۴۷ تصویر با کیفیتهای گیگاپیکسلی از یخچالهای طبیعی خومبو ارائه کرده که چشم انداز آن پوموری نزدیک کوه اورست بوده است.

دیوید برشیرز در گفتگو با میل آنلاین اظهار داشت که آبشار یخی خومبو در این تصویر واضح است و می توان به سادگی پستی بلندی های پایگاه اورست را در این تصویر مشاهده کرد.

برشیرز و گروه وی همکاری نزدیکی را برای ارائه بزرگترین تصویر از اورست داشتند تا کاربر بتواند با استفاده از نقاط مشخص شده، اورست را از نزدیک ترین فاصله مشاهده کند.

وی افزود: ما می خواستیم بزرگترین داستان تغییرات جوی را در این منطقه روایت کنیم و در این راستا با مایکروسافت و انجمن جغرافیایی رویال همکاری داشتیم.

این گروه امیدوار است که بتواند نسخه بسیار بزرگتری از این تصویر را ارائه کند تا کاربران حتی بتوانند با بزرگ کردن تصویر داخل پایگاه های اورست کوهنوردان را نیز مشاهده کنند.

برشیرز که تاکنون ۵ بار اورست را فتح کرده گفت: در سایت اینترنتی تنها یک صدم این تصویر قرار گرفته است. ما می خواهیم همه کاربران را با خود به ۱۲۰ هزار تصویری ببریم که با هلیکوپتر از این منطقه گرفته ایم. در نتیجه همکای که با شرکت مایکروسافت آغاز کرده ایم به زودی می توانیم تصاویر قدیمی و جدید این منطقه را ترکیب کنیم تا مردم بتوانند در یک لحظه چهره واقعی این مناطق را در گذشته و حال مشاهده کنند.

این گروه همچنین با انجمن جغرافیای رویال در لندن همکاری داشتند تا یک مجموعه عکس از " امروز" و دیروز" تهیه کنند که تأثیرات تغییرات جوی را از سال ۱۹۲۱ تاکنون نشان می دهد.

کد خبر: 175963