افکار نیوز - تا به حال فكر كردي كه با موارد ظاهري هرچند كه به طور كوتاه مدت ديگران را مجذوب خودت مي كني اما در دراز مدت تاثيري ندارد؟ چرا؟ تحت تاثير قرار دادن ديگران از طريق ظاهر و موارد بيروني كاري عبث و بيهوده است.

سوالات زیر را با دقت مورد بررسی قرار بده

۱. تو ماشین آخرین مدل داری ولی از عهده پرداخت قسط آن برمی آیی؟
۲. خانه ای بزرگ داری ولی آیا صمیمیت و محبت و گرمی در این خانه است؟
۳. در یک ماه کلی پول در می آوری ولی به اندازه کافی از آن لذت می بری؟

خوب، حتماً منظور و هدف از این سوالات را متوجه شدی، وقتی جواب تو «نه» باشد، همان موردی که از نظر تو، دیگران را مجذوب می کند، دیگر تاثیر چندانی ندارد.

هم اکنون در ذهنت فردی را مجسم کن که عاشق زندگی است، همیشه شاد و خندان است، با هر نفسی که می کشد خدا را شکر می کند و دم را غنیمت می شمارد. آیا خودت تحت تاثیر او قرار نمی گیری؟ تازه او پولدار هم نیست و زندگی خیلی عادی و بخور و نمیر هم دارد.

پس برای اینکه مجذوب دیگران واقع شوی نیازی به خرج کردن بیش از حد و زیر بار قرض سنگین رفتن و از صبح تا شب جان کندن نیست بلکه با استفاده از راهکارهای زیر بدون هیچ خرجی می توانی همه را مجذوب خودت بکنی.

۱. خود خودت باش، یعنی اصالت داشته باش
سعی نکن با پوشیدن لباس های مارکدار و گران قیمت بخواهی جلب توجه کنی. سعی نکن از دیگران الگوبرداری کنی. اگر خود واقعی ات را نشان ندهی، در واقع تو زندگی نمی کنی. از خودت این سوال را بپرس، اگر از هر آنچه که هستم خوشم نمی آید، پس چرا باید خودم را دوست بدارم؟

۲. به مردم توجه و رسیدگی کن
اگر در حق مردم دلسوز نباشی، ‌ آنها هم به تو توجهی نخواهند کرد. هر چقدر بیشتر به دیگران کمک کنی آنها هم بیشتر به تو کمک می کنند. عشق و محبت تو به دیگران، موجب عشق و محبت می شود.

۳. سعی کن که حس خوبت را به دیگران منتقل کنی
مردم به ندرت، کاری را که انجام دادی به خاطر می آورند ولی همیشه آن حال و هوای خوبی را که در آنها ایجاد کردی، به خاطر دارند.

۴. فردی صادق و مسئولیت پذیر باش
هیچکس از آدم دروغگو خوشش نمی آید. در دراز مدت، حقیقت آشکار می شود. به هر حال تو مسئول اعمالت هستی، پس باید در هر کاری صداقت و الهی بودن خودت را آشکار کنی.

۵. به همه مردم احترام بگذار؛ از کوچک و بزرگ
برای احترام گذاشتن به افراد حد و مرز و سن و سال وجود ندارد. به همه مردم همانطور احترام بگذار که به اعضای خانواده و خوشاوندانت احترام می گذاری، سعی کن در برابر همه از کوچک و بزرگ صبور باشی. مردم هرگز احترام، محبت و صبر و حوصله ای را که برایشان از خودت مایه می گذاری، فراموش نمی کنند.

۶. مردم را با نامشان صدا کن
همه مردم دوست دارند که اسم آنها را صدا کنند. پس حواست باشد در هر کجا که مشغول به کاری هستی و ارباب رجوع داری، سعی کن اسم آنها را به خاطر داشته باشی و آنها را مورد خطاب قرار دهی.

۷. از دو کلمه لطفاً و متشکرم زیاد استفاده کن
این دو کلمه جادویی، گفتگوی جدی را به جوی دوستانه تبدیل می کند. باور نمی کنی امتحان کن.

۸. تا جایی که می توانی، کمک حال دیگران باش
از هر دستی بدهی از دستی دیگر خواهی گرفت. کمک های تو جای دوری نمی رود وقتی تاثیر مثبتی روی زندگی دیگران بگذاری، ‌ مطمئن باش که خداوند هم به تو پاداش می دهد و همین تاثیر مثبت هم در زندگی ات منعکس می شود. دل دیگران را خوشحال کن تا خدا هم دلت را شاد کند.

۹. در هر کاری که می کنی، محبت را چاشنی آن کن
سعی کن هر کاری که می کنی(در خانه، در جامعه، لطفی در حق دوستان) با محبت باشد، نه از روی اجبار و اکراه چون هر کاری که می کنی، انرژی مثبت یا منفی ات را چاشنی آن کار خواهی کرد و همین انرژی را هم به دیگران منتقل می کنی. پس همیشه یادت به کلمه جادویی «عشق» باشد که موجب می شود زندگیت متحول شود.

۱۰. خوش قول باش
سعی کن همیشه به وعده هایت عمل کنی. خوش قولی، باعثبالا رفتن ارزش و احترام تو در بین مردم می شود. تو باید فقط مسئولیت هایی را بپذیری که بتوانی به آنها عمل کنی و به موقع تحویل طرف مقابل بدهی. اگر می خواهی در برابر دیگران بی ارزش جلوه کنی(که مسلماً دلت نمی خواهد) بدقولی بکن و تازه هزار دلیل و بهانه هم برای توجیه کارهایت بیاور.

۱۱. قبل از هر اقدامی، تحقیقات لازم را انجام بده
بی گدار به آب نزن. اگر می خواهی دست به کاری جدید بزنی از چند نفر که قبلاً همان مسیر کاری را طی کردند، پرس و جو کن و از آنها مشاوره بگیر. تا جایی که می توانی در این زمینه سوال کن. در این صورت است که می توانی با خیال راحت اقدام کنی و با ناکامی مواجه نشوی.

۱۲. مثبت گرا باش و فقط تمرکزت روی موارد مثبت باشد
هر آنچه در زندگی رخ می دهد، نه خوب است، نه بد بلکه صرفاً به بینش و ذهنیت خودت بستگی دارد و نیمه آن هم، به صورتی که باید باشد و خدا بخواهد، رخ می دهد. به هر حال در هر زمینه ای تو موفق می شوی یا درس عبرتی می گیری. پس در این مورد مثبت گرا باش و از بابت نیمه کار، در هر وضعیتی که باشد خدا را شکر کن. امیدواری و خوش بینی تو، حتی اطرافیانت را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

۱۳. برای دیگران گوش شنوا داشته باش
وقتی کسی با تو حرف می زند، سراپا گوش باش و چهار دانگ حواست به او باشد. توجه کن که وقتی سنگ صبور دیگران باشی، خدا هم به تو توجه می کند و از مواهب زندگی بیشتر بهره مند می شوی.

۱۴. در هر شرایطی خدا را شکر کن
شکرگزاری، خودش نعمتی است که مایه آرامش روحی می شود. سعی کن قبل و بعد از هر کاری خدا را شکر کنی. تشکر و قدردانی تو، سبب می شود که موانع سر راه تو راحت تر کنار بروند و حاصل کار بر وفق مرادت باشد.

۱۵. از دیگران تعریف کن
اگر در جرگه دوستان، خویشاوندان یا در محیط کار فردی را می شناسی که کارهای او باعثتغییر و تحول مثبت در زندگی خودت و دیگران شده است، حتماً به صورت شفاهی یا از طریق ایمیل از آن فرد تشکر و تعریف و تمجید کن. هرکس دوست دارد که به خاطر تلاش هایش، از وی قدردانی شود.

۱۶. سعی کن برای همه در مواقع نیاز و ضروری قابل دسترس باشی
اگر مردم نتوانند به تو دسترسی داشته باشند، به ورطه فراموشی سپرده می شوی. حضور تو برای مردم امری ضروری است. همیشه سعی کن که با مردم در ارتباط باشی و کمبود وقت و سنگینی کار را بهانه نکن.

۱۷. همیشه در مقابل باورهای مثبت و الهی ات قد علم کن
سعی کن در هر جا و در هر موقعیتی که هستی، باورهای الهی ات را آشکار کنی. فکر نکن که اگر طرف مقابل از باور و اعتقاد راسخ تو سر در بیاورد، موجب قطع دوستی و ارتباطتان می شود یا اینکه مهر عقب افتادگی به تو می خورد. پس همیشه در برابر ارزش های الهی ات محکم بایست.

با به کارگیری موارد مذکور، مطمئن باش که همه مردم مجذوب تو می شوند. تمام مولفه های تاثیرگذاری در وجود خودت نهفته است، لازم نیست برای آنها از خودت و سرمایه ات مایه بگذاری، باید توجه کنی که:
اقیانوس در تو نهفته است، آب را از دیگران گدایی نکن

منبع : آرماني