به گزارش افکارنیوز، اسفندیار کریمی ظهر امروز در گفتوگو با فارس، با اشاره به آخرین وضعیت زلزله زدگان شهر بلداجی اظهار داشت: خوشبختانه در این حادثه که ساعت ۶.۵۰ صبح امروز در این شهر رخ داده هیچ حادثه جانی را شاهد نبودیم.

وی از ارسال ۳۰۰ گزارش مردمی به بخشداری بلداجی خبر داد و گفت: بر اساس این گزارش‌ها خانه‌های مردم شهر بلداجی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده‌اند.

این مسئول مرکز زلزله را شهر بلداجی عنوان کرد و بیان داشت: شهر بلداجی از روستا‌های اطراف بیشتر آسیب دیده به طوری که خانه‌های مردم دچار ترک برداشتگی دیوارها، شکستن شیشه‌ها و افتادن سنگ‌های نمای دیوارها شده است.

کریمی ادامه داد: بر اثر شکستن شیشه‌های خانه‌های مردم در شهر بلداجی بر اثر زلزله ۵.۲ ریشتری و هشت پس لرزه بعد از آن سه نفر از مردم این شهر مصدوم شدند که به صورت سرپایی معالجه شدند.

بخشدار بلداجی متذکر شد: اکیپ‌های امداد و نجات و نیروهای هلال‌احمر در شهر بلداجی مستقر شده‌اند و از خانه‌های مردم بازدید می‌کنند.

وی اوضاع حاکم بر این شهر را آرام توصیف کرد و اذعان داشت: در حال حاضر مردم در خانه‌های خود به سر می‌برند و ما مدرسه‌ها و حسینیه‌های این شهر را آماده‌ کرده‌ایم تا در صورتی که اوضاع بحرانی شد مردم را در این مکان‌ها اسکان دهیم.

این مسئول با بیان اینکه سال جاری برای مردم شهر بلداجی سال بدی بوده است، گفت: متاسفانه در این سال تا امروز سه بار زلزله خانههای مردم این شهر را لرزانده است.