به گزارش افکارنیوز به نقل از انتخاب، تازهترین گزارش پلیس از بررسی پرونده رسوایی اخلاقی جیمی سویل، چهره محبوب تلویزیون بیبی سی در بریتانیا، حاکی از آنست که تاکنون حدود ۲۱۴ مورد جنایت علیه وی به ثبت رسیده است و در میان شکایتها ۳۴ مورد تجاوز نیز ثبت شده است.



همچنین در این گزارش‌ها آمده است که جوانترین قربانی وی یک پسر بچه ۸ ساله بوده است.

به گزارش پلیس از ماه اکتبر گذشته تاکنون ۴۵۰ نفر اعلام کرده‌اند که از سوی جیمی سویل مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند که ۷۰ درصد این افرد کمتر از ۱۸ سال سن دارند.



پیتر اسپیندلر، متخصص تحقیقات جنایی و مسئول پیگیری این پرونده می‌گوید: «باید تمامی واکنش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. اینکه کودکان قربانی چه چیزهایی دیده و شنیده‌اند و اینکه در بین اعضای خانواده وی نیز برخی تایید کرده‌اند که وی یک سوء استفاده گر جنسی بوده است. همه مردم بریتانیا قربانی وی هستند.»

جیمی سویل، مجری قدیمی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی بود که ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ در سن ۸۴ سالگی درگذشت. او در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی بسیار مشهور بود و ملاقاتهایی با مقامات بریتانیا و پاپ بندیکت شانزدهم داشت.

شکایات صورت گرفته از وی نشان می‌دهد که او در طول ۴۰ سال فعالیت و شهرت خود به افراد زیادی، از جمله دختران کم سن و سال، آزار جنسی رسانده و در مواردی این کار در ساختمان‌ بی‌بی‌سی انجام شده است.

وی همچنین به انجام کارهای خیر مشهور بود و متهم است که بارها دختران کم سن و سال را به بهانه کار خیر در بیمارستان و مدرسه مورد آزار جنسی قرار داده و یا در مواردی به آنها تجاوز کرده است.