به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس؛ طبق اعلام مرکز مدیریت راهها کشور، بررسی تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی مرکز و بر اساس آخرین گزارش سامانههای هوشمند ترافیک شمار برخط، درحال حاضر ترافیک در محورهای مواصلاتی کشور، به صورت عادی و روان است.

‌مجموع کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند ترافیک شمار بر خط در ۷۴۹ محور مواصلاتی کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۶۲۲۶۶ وسیله بوده است که نسبت به روز قبل از آن با تعداد ۴۰۷۵۱۳۱ وسیله، افزایش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای ارتباطی کشور، ۱۵ درصد بوده است.

ساعات اوج تردد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و ساعات کمترین تردد بین ۶ الی ۷ صبح بوده که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر خود انتخاب کنند.

پنج محور پرتردد طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب محورهای آزادراه کرج – تهران و بالعکس، آزادراه کرج – قزوین و بالعکس، بزرگراه مرودشت - شیراز‌، محور ساری - قائمشهر و بلعکس و آزادراه تهران قم و بالعکس است.

‌محور مرزی تمرچین - پیرانشهر و تکاب –ایران‌خواه واقع در استان آذربایجان غربی به دلیل بارش برف و کولاک تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور شمشک _ دیزین واقع در استان‌های البرز و تهران، حد فاصل پارکینگ بالا(دوم) تا پارکینگ پایین(دیزین)، به دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد از شمشک تا پارکینگ بالا و از گچسر تا پارکینگ پایین جهت دسترسی هموطنان به منظور استفاده از پیست‌های اسکی شمشک و دیزین، تا اطلاع ثانوی، همه روزه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ امکان‌پذیر است.

محور پونل خلخال واقع در استان اردبیل به دلیل بارش برف و کولاک و احتمال ریزش، تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور کلاردشت _ عباس‌آباد واقع در استان مازندران به دلیل رانش زمین، تا اطلاع بعدی مسدود است.

پیرو مصوبه شورای هماهنگی بحران استان چهارمحال و بختیاری، تردد تریلرها تا روز ۱۵/۱ / ۹۲ از محور بروجن - لردگان، ممنوع است.

محور بندرخمیر - بندر لنگه واقع در استان هرمزگان از تاریخ ۲۰/۱۰ / ۹۱ لغایت ۱۵/۱۲ / ۹۱ به دلیل عملیات تعریض در محدوده کیلومتر ۳۰ از ساعت ۱بامداد الی ۵ صبح مسدود خواهد بود و مسیر بندرخمیر –کهورستان – بستک - بندرلنگه بعنوان مسیر جایگزین اعلام می‌شود.

تونل شیرین سو در محور قدیم قزوین – رشت واقع در استان قزوین تا تاریخ ۲۷/۱۰ / ۹۱ به دلیل اجرای عملیات تعمیر تأسیسات و تجهیزات ایمنی از ساعت ۸ الی ۱۵ مسدود خواهد بود و تردد در زمان انسداد از طریق کنار گذر تونل انجام خواهد شد.

آزادراه کرج - تهران واقع در استان‌های تهران و البرز‏، به دلیل احداثتقاطع غیر همسطح کاروانسرای سنگی(۲) تا ۱۵/۱۲ / ۹۱، از شنبه لغایت سه شنبه از ساعت ۲۳ الی ۴ بامداد روز بعد حدفاصل پل فردیس تا وردآورد مسدود و محورهای قدیم و مخصوص کرج - تهران، به عنوان مسیر جایگزین اعلام می‌شود.

محور هراز واقع در استان تهران در محدوده مبارک آباد از تاریخ ۱۷/۱۰/۹۱ تا اطلاع بعدی به دلیل نصب نیوجرسی جهت کاهش برخورد سنگ با خودروهای عبوری، عبور وسایل نقلیه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط و کاهش سرعت انجام میشود.