به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، دکتر ایرج خسرونیا اظهارداشت: اگر برنامه پزشک خانواده به طور صحیح و درست اجرا شود، طرح بسیار خوب و موفقی است. ولی متاسفانه بودجه این برنامه در دست یک وزارتخانه دیگر است و اجرای آن با وزارت بهداشت است.

وی همچنین از کمبود اعتبارات حوزه سلامت و عدم تخصیص بودجه های پیش بینی شده برای وزارت بهداشت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه اعتباراتی که برای این وزارتخانه مصوب شده است هنوز تخصیص نیافته و همین مسئله مشکلاتی را در مسیر اجرای برنامه های حوزه سلامت به وجود آورده است.

خسرونیا با انتقاد از مشخص نبوده وضعیت پزشکان متخصص در برنامه پزشک خانواده، گفت: ما پزشک عمومی را مجبور کرده ایم در این برنامه حاضر شود در حالی که میزان دریافتی او در شان یک پزشک نیست.

وی با اعلام اینکه برای یک پزشک خانواده در طول ماه حداکثر ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، افزود: پزشک عمومی باید با این پول، حقوق ماما، منشی، هزینه های مطب و… را بپردازد و آنچه برای او باقی می مانند رقمی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است. در حالی که درآمد زیر ۹۰۰ هزارتومان به عنوان معیار خط فقر تلقی می شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: در واقع، با این میزان پرداختی به پزشک عمومی حاضر در این برنامه، او را به زیر خط فقر می بریم. در حالی که درآمد یک پزشک عمومی در مطب و سایر بخشها بین ۱ تا ۲ میلیون تومان در ماه است.

خسرونیا با اشاره به جلسات و مناظره هایی که تاکنون با مسئولان اجرایی برنامه پزشک خانواده داشته است، افزود: ما معتقدیم برای موفقیت طرح، ابتدا می بایست آمادگی کامل و اعتبارات آن دیده شود. در تمام دنیا، این طرح ابتدا در شهرهای کوچک اجرا می شود و پس از اینکه نقاط ضعف و قوت آن نمایان شد، سایر شهرها درگیر اجرای این برنامه می شوند.

وی گفت: آنچه مشخص است، اینکه در حال حاضر مردم و پزشکان از نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده راضی نیستند