به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، تالاب بین المللی چغاخور یکی از زیباترین تالاب های کشور محسوب می شود و محل زندگی موجودات آبزی و غیرآبزی بسیاری است.

تالاب بین المللی چغاخور با بیش از دو هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت در نزدیکی شهر بلداجی در شهرستان بروجن و در دامنه ارتفاعات بر آفتاب و کلار است.

مساحت آبی این تالاب یک هزار و ۳۶۰ تا یک هزار و ۵۰۰ هکتار و عمق آبی آن شش متر مربع است.

هم اکنون چهارمحال و بختیاری سرد ترین روزهای سال را در حال طی کردن است و دما در بسیار از مناطق چهارمحال و بختیاری تا منفی۱۸ درجه سانتیگراد نیز ثبت شده است.

قرار گرفتن تالاب چغاخور در ارتفاعات رشته کوه زاگرس و پایین آمدن دما موجب شده کناره های تالاب یخ بزند و یخ زدن سطح تالاب به سمت مرکز تالاب ادامه داشته باشد.

هم اکنون سردی هوا در منطقه موجب شده که پرنده های مهاجرکمی در منطقه باشند و کمتر پرنده ای در کنار و سطح تالاب مشاهده می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از استانهایی است که دارای زیباترین تالابها است.

سعید یوسف پور ادامه داد: تالاب چغاخور یکی از زیباترین تالابهای استان چهارمحال و بختیاری و کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری حفاظت در تمام حوزه ها از قبیل جلوگیری از شکار، حفظ گونه ها، حفظ اکوتوریسم و اکوزیستی تالاب و … را به خوبی توسط نیروهای خودش از حفاظت تا کارشناسان در حال انجام است.

پاکسازی حاشیه تالاب

وی ادامه داد: حاشیه تالاب پاکسازی شده وزباله ای در کنار تالاب وجود ندارد.

یوسف پور بیان داشت: تاکنون برنامه های بسیاری برای فرهنگ سازی حفظ تالاب توسط مسافران این منطقه انجام شده است.

وی تاکید کرد: تالاب چغاخور در تمام فصل های ویژگی های خاص دارد.

یوسف پور تاکید کرد: تالاب بین المللی چغاخور در سال های گذشته نیز یخ زده واین امر مسافران بسیاری را برای دیدن ازاین منطقه به تالاب کشانده بود.

تالاب بین المللی چغاخور در کنار شهر بلداجی درشهرستان بروجن قرار گرفته است.

این تالاب با ۵۸ گونه گیاهی و آبزیان از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردار بوده و در فصل تابستان حاشیه آن به یک دهکده سیاحتی گردشگران تبدیل می شود.

پوشش گیاهی این تالاب از گونه های حاشیه ای، نم پسند و شناور و غوطه ور تشکیل شده که عمده ترین آنان بید، مرغ پگن، پتامژتون، پلیگونیوم و ساز است