به گزارش افکارنیوز به نقل از جهان، ایراندخت عطاریان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه طرح ملی بیمه طلایی درمان از نهم دی امسال برای بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار بازنشسته و وظیفه بگیر اجرایی شده است، افزود: این طرح در مرحله نخست، فقط برای افراد بازنشسته دولت با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.


عطاریان اضافه کرد: بازنشستگان می توانند با رعایت تعرفه های مصوب بدون نیاز به معرفی نامه و بدون پرداخت وجه، از خدمات درمانی بیش از ۵۴۰ بیمارستان دولتی و خصوصی بهره مند شوند.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه اجرای بیمه طلایی بازنشستگان برعهده بیمه آتیه سازان حافظ است، گفت: این سازمان بیمه گر متعهد شده است، تمام هزینه های مربوط به اعمال جراحی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی شامل جراحی قلب، مغز اعصاب، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان، جراحی ستون فقرات و بیماریهای خاص(تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی) و همچنین تمام هزینه های داروهای تخصصی شامل شیمی درمانی و عوارض آن و بیماری ام اس اعم از شمول و غیر شمول تعهدات بیمه پایه را بپردازد.


وی افزود: هزینه های مربوط به درمان انواع سرطان، شکستگی های لگن، ران و مفصل ران از دیگر تعهداتی است که در بیمه طلایی، بیمه گذار باید بپردازد.


عطاریان حذف مراحل اداری برای پرداخت هزینه های درمانی بازنشستگان در بیمه طلایی را از مهمترین ویژگی های این طرح برشمرد و گفت: بازنشستگانی که قصد استفاده از بیمه طلایی را دارند، باید هنگام مراجعه به بیمارستانهای طرف قرارداد، کارت ملی، دفترچه بیمه خدمات درمانی و نسخه پزشک معالج را ارائه دهند.


وی استفاده از عصا، عینک و سمعک را از ملزومات مهم بازنشستگان دانست و افزود: صندوق بازنشستگی کشوری برای ارائه وسایل کمک توانبخشی، پرداخت هزینه های این ملزومات را تا ۱۰۰ درصد افزایش داده که در بیمه طلایی به عنوان خدمات جدید پیش بینی شده است.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه بازنشستگان همچنین می توانند به بیمارستانها و مراکز درمانی غیر طرف قرارداد بروند، گفت: هزینه های درمانی بر اساس اصل همترازی و در چارچوب تعرفه های مصوب پزشکی پرداخت می شود.


عطاریان با اشاره به راه اندازی مرکز اطلاع رسانی بیمه طلایی برای پاسخگویی به سئوال های بازنشستگان گفت: بازنشستگان می توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ با تلفن های ۸۸۹۵۹۳۷۱ - ۸۸۹۵۹۳۷۲ - ۸۸۹۵۹۳۷۶ - ۸۸۹۶۷۰۹۶ - ۸۸۹۶۷۰۹۵ تماس بگیرند