وضعیت حجاب، عفاف و پوشش در تهران

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، جلسه ۶۹۹ شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر خزعلی برگزار شد. در ابتدای این جلسه، دکتر خزعلی ضمن گرامیداشت ایام آغاز امامت و ولایت حضرت مهدیعج گفت: ملت مسلمان ایران انشاالله با اطاعت از نائب بر حق آن حضرت یعنی رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینهسازان اصلی ظهور امام زمان باشند.

وی افزود: با توجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات و نقشه‌های شوم دشمنان برای این انتخابات مهم، ‌ هوشیاری همه آحاد جامعه به‌ویژه فعالان سیاسی دارای اهمیت است تا انشاالله در خرداد ۱۳۹۲ نیز شاهد حماسه حضور ملت مسلمان ایران باشیم.

در ادامه جلسه، اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با توجه به افزایش امکان حضور و فعالیت در فضای مجازی و تهدیداتی که استفاده بدون آموزش از ین امکانات متوجه امنیت خانواده‌ها می‌نماید بر نظارت بیشتر و دقیق‌تر و برنامه‌ریزی همه‌جانبه در این خصوص، توسط نهادهای ذی‌ربط تاکید کردند.

ارائه گزارش وضعیت حجاب، عفاف و پوشش در سطح شهر تهران

همچنین در این جلسه دبیر شورای فرهنگ عمومی گزارشی از وضعیت حجاب، عفاف و پوشش در سطح شهر تهران و ۳۱ مرکز استان طی ۶ سال گذشته ارائه کرد و اعضا در این رابطه نظرات، پیشنهادات و سؤالات خود را مطرح کردند و توجه مسئولین فرهنگی به نگاه طبیبانه به مسئله رفع نقص حجاب و عفاف با توجه به بیانات مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار دادند.

همچنین مقرر شد طبق این رهنمودها، دستگاه‌های مسئول در این زمینه با تلاشی روزافزون در جهت ارتقای کیفی فعالیت‌ها با اولویت و رویکرد فرهنگی سعی در اصلاح وضع حجاب داشته باشند.

در پایان جلسه نیز مقرر شد تا یک کار فرابخشی برای تحلیل نتایج عملکرد دستگاههای مجری در امر حجاب و عفاف از طریق نظرسنجی، پایش و رصد تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود