به گزارش افکارنیوز به نقل از تسنیم، مجتبی فراهانی از تدوین و ابلاغ بسته بازرسی و نظارتی سازمان حمایت از مصرفكنندگان و تولیدكنندگان به سراسر استانها طی خبر داد و اظهارداشت: هر ساله معاونت بازرسی این سازمان بسته نظارتی را برای كنترل بازار تدوین میكند اما امسال به دلیل نوسانات ارز ما دو ماه پیش این بسته را به صورت كارشناسی تدوین و طی روزهای اخیر به سراسر استانها ابلاغ نمودهایم.


وی با اشاره به اینکه در حوزه تأمین کالاهای اساسی به ویژه میوه به دنبال کسب رضایت‌مندی و البته ارائه کالاهای با کیفیت به مردم هستیم، افزود: در حوزه پوشاک نیز با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در کنار فروش واحدهای منتخب اصناف که به ارایه تخفیف‌هایی نیز می‌پردازند تمام نیاز بازار شب عید مردم را تأمین خواهیم نمود.


معاونت بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص برنامه‌های این بخش برای نظارت در عرضه پوشاک شب عید، گفت: هر ساله همیشه برخی از واحدهای تولیدی اقدام به حراج محصولات خود بدون رعایت کیفیت‌های لازم اقدام می‌کردند که امسال با تدابیری‌که با همکاری اتحادیه پوشاک در نظر گرفته‌ایم تا حدودی این‌گونه اقدامات را کنترل خواهیم کرد.


هیچ واحد تولیدی حق نصب تابلوی " حراج " بدون دریافت مجوز را ندارد


وی اضافه کرد: به دنبال این تدابیر هیچ واحد تولیدی بدون مجوز اتحادیه و شورای اصناف حق نصب تابلو " حراج " را نخواهد داشت به نحوی که باید شماره و مجوز لازم را برای این اقدام دریافت و در تابلوهای خود قید نمایند.


فراهانی ضمن تأکید بر اینکه بازرسان سازمان حمایت به صورت مستمر به واحدهای تولیدی مراجعه و اقدامات آنها را در ارائه اجناس با کیفیت مورد بررسی قرار خواهند داد، افزود: امسال به تک تک واحدها شناسنامه تأیید محصول ارائه کرده‌ایم که باید کیفیت‌های لازم را در عرضه تولیدات خود لحاظ نمایند در غیر این صورت اقدامات آنها تخلف و با آنان برخورد لازم را انجام خواهیم داد.


این مقام مسئول در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با اشاره به اینکه کیفیت جزو اساسی‌ترین اولویت‌های این سازمان در بازرسی بازار شب عید است، تصریح کرد: در مورد مواد پروتئینی نیز معاونت توسعه بازرگانی داخلی قرار است در عرضه آنها نظارت لازم را بر تمام شعب نمایشگاه‌های بهاره اعمال نماید.


به گفته فراهانی امسال تمام سعی سازمان حمایت کارشناسانه بودن بازرسی‌ها است به نحوی که در همان محل بازرس ویژه با بررسی تخلف هر واحد صنفی آنان را به تعزیرات ارسال نکرده و تصمیماتی را صادر می‌کند.


کشف ۳۰۰ پرونده احتکار مواد غذایی و ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی

وی در رابطه با اقدامات معاونت بازرسی سازمان حمایت در نظارت عرضه میوه شب عید مردم کشور نیز افزود: همانند سنوات گذشته نظارت لازم را بر توزیع میوه انجام خواهیم داد البته برای میادین نیز از ۱۵ اسفندماه ۹۱ تا ۲۵ فروردین ماه ۹۲ با ارسال بازرسین ویژه نظارت را اعمال می‌کنیم.


این مقام مسئول در سازمان حمایت ضمن بیان اینکه میوه‌های ذخیره سازی شده برای ایام عید در تمام میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد، گفت: با ابلاغ بسته بازرسی و نظارتی که به تمام استانها ارسال کرده‌ایم به طور حتم تخلفی صورت نخواهد گرفت.


معاونت بازرسی سازمان حمایت ضمن تأکید بر اینکه از اواسط مهرماه تاکنون حدود ۳۰۰ پرونده احتکار کشف و به سازمان تعزیرات ارسال شده است گفت: عمده این پرونده ها در بخش مواد غذایی بوده است که این امر نشان از ملزم نمودن ما در تقویت نظارت خود در این بخش‌ها دارد.


متخلفین اختلال در عرضه برنج های وارداتی شناسایی شده‌اند


فراهانی با بیان اینکه احتکار کالاهای اساسی فقط برای ایجاد حباب در بازار است و معاونت بازرسی با متخلفین به جد برخورد لازم را انجام خواهد داد، اظهارداشت: اخیراً در یکی از انواع برنج‌های وارداتی تخلفاتی صورت گرفته بود که این معاونت با بررسی این موضوع متخلفین را شناسایی و به سازمان تعزیرات معرفی کرده است.


معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید براینکه در حال حاضر ذخیره سازی برنج بیش از نیاز کشور است و افزایش قیمت آن از سوی تولیدکنندگان تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: فقط عده معدودی در صدد هستند با ایجاد تنش در بازار به کسب منافع بیشتری دست پیدا کنند که با آنها برخورد لازم را انجام خواهیم داد.


وی با اشاره به اینكه این معاونت تمامی واردكنندگان برنجی را كه از با استفاده از ارز مرجع محصولات خود را وارد كشور میكنند از طریق گمرك و بانك مركزی تحت نظارت دارد، گفت: ما با شناسایی و پایش میزان برنج های واردتی و ارزیابی قیمت آنها همزمان با بررسی تك تك انبارها اجازه هیچ گونه تخلفی را نخواهیم داد.