به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، منصور متقی عصر امروز در بازدید جمعی از فرهنگدوستان از ابنیه و اماکن تاریخی و گردشگری کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان توانمندیهای فراوانی در عرصههای مختلف کشاورزی، دامپروری، گردشگری، حیات وحش قرق شده و معادن متعدد دارد.

وی با بیان اینکه مارکوپولو نخستین سیاح خارجی است که از آثار و ابنیه‌های تاریخی کوهبنان دیدن کرده است، گفت: سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی فراوانی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کوهبنان دیدن کرده‌اند به گونه‌ای در سفرنامه مارکوپولو از کوهبنان به عنوان شهری آباد و بزرگ با ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص در عرصه‌های تاریخی و گردشگری یاد شده است.

متقی به مفاخر و مشاهیر کوهبنان اشاره کرد و افزود‌: آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، علامه سید‌احمد جعفری شاعر و مفسر بزرگ قرآن کریم در قرن معاصر، مرحوم محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی، حمید سیف‌الدینی‌، افضل‌الدین کوهبنانی و ابواسحاق کوهبنانی ریاضی‌دانان قرن ۹ هجری و … از جمله مفاخر کوهبنان هستند.

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: سلسله حمام‌ها، برج‌ها، قلعه‌ها، مساجد تاریخی، وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم، حیات وحش قرق شده‌، جاذبه‌های طبیعی، آثار و ابنیه متعدد تاریخی و گردشگری، مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید ابوالخیر، آکواریم طبیعی روستای تاریخی با خانه‌های دستکند در گزک زمینه جذب میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

به گزارش فارس، این بازدید با حضور فرماندار کوهبنان و جمعی از اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان، مسئول آژانس سیاحتی و زیارتی جنوب شرق کرمان، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، اساتید قلم زنی و طراحی صنایع دستی تزئینی کرمان، مسئولان شرکت نمایشگاههای هفت وان، اعضای مجمع کویرنوردان و تورداران استان انجام شد.