سرفه را آسان درمان کنید

افکارنیوز: سرفه در زمستان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که البته درمان تقریبا اکثر آن ها یکسان است. این روزها به خاطر خشکی هوای خانه ها، سرما خوردگی، الرژی و آلودگی سرفه ها بیشتر شده است و البته با تعدادی نکته ساده می توان آن ها را در خانه درمان کرد:

** یکی از بهترین راه های درمان سرفه در این فصل نوشیدن یک لیوان اب گرم به همراه عسل و ابلیمو است که می تواند به راحتی سرفه شما را خوب کند همچنین می توانید به این محلول فلفل نیز اضافه کنید.

** زنجبیل یکی دیگر از موادی است که می تواند به شما در درمان سریع و آسان سرفه کمک کند. مقداری از آن ها را در دهان بگذارید و آرام بخورید.

** یک روش بسیار جالب که بیشتر از سوی هندی ها استفاده می شود خوردن یک لیوان شیرداغ به همراه مقداری زردچوبه است که می تواند سرفه را راحت درمان کند.

** از موادی که در آن ها روی وجود دارد استفاده کنید. این ماده که البته باید نوع خوراکی آن ها را مصرف کنید می تواند سرفه شما را خیلی زودتر از قرص های شیمیای درمان کند.

** گیاه میخک یکی دیگر از موادی است که باید از آن استفاده کنید. مقداری از این میوه را در دهان نگه دارید و خیلی آرام آن را بجوید و بخورید تا از سرفه های بیشتر شما جلوگیری کند.

** از خوردن مواد سرخ کردنی و یا پر از ادویه پرهیز کنید. این مواد می توانند گلوی شما را تحریک کنند و همچنین به تارهای صوتی شما را نیز آسیب می زنند.

** در صورتی که سرفه شما حالت خلط دار و یا همراه با خون شده است سریعا به پزشک مراجعه کنید تا بیماری مربوط را تشخیص و خیلی سریع آن را بهبود بخشد.