به گزارش افکارنیوز به نقل از خبر، موسس گوگل ضمن ابراز خوشحالی افزود سود فصل چهارم به ۲.۸۹ میلیارد دلار رسید و در مجموع سود خالص گوگل در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۰.۷ میلیارد دلار شد.(مقایسه کنید ۵۰ میلیارد دلار درآمد و ۱۰ میلیارد دلار سود خالص)


به گفته وی درامد فصل چهارم گوگل با ۳۶ درصد افزایش نسبت به مشابه سال قبل از آن، به ۱۴.۴ میلیارد دلار رسید. سهام گوگل بعد از گزارش قوی ارائه شده افزایش یافت و به ازای هر سهم به ۷۳۸ دلار رسید.


تسخیر کامل بازار تبلیغات دیجیتالی در امریکا توسط گوگل به گزارش eMarketer رشدی ۱۴.۹ درصدی را در اختیار گرفت و در سه ماهه پایان سال نیز به ۱۰.۵۸ میلیارد دلار رسید.


مارکت تراکر نیز گزارش داد گوگل ۴۱ درصد از بازار تبلیغات آنلاین را در اختیار دارد.


لری پیج توضیح داد چگونه گوگل روابط خود را در دنیای اسمارتفون و تبلت گسترش داده است و با در اختیار گرفتن موتورولا موبیلیتی سعی دارد بازار خود را توسعه بخشد هر چند موتورولا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ضرر روی دست صاحب تازه اش یعنی گوگل گذاشت.


لری پیج از برنامه های سال ۲۰۱۳ گفت و اینکه چگونه بازار جستجوها روی موبایل را تارگت بیزینس خود قرار داده و اینکه فروشگاه گوگل برای فروش اپ و موسیقی و فیلم و … چگونه در حال گسترش و توسعه است.


وی تاکید کرد برنامه گوگل مپ روی اپل و سیستم عامل آی او اس و نیز جستجو روی ایمیل، اپ دیگری است که بعنوان برنامه های اختصاصی گوگل روی اپل کار می کند و ما احساس می کنیم بدون اسمارتفون در دنیای تجارت لخت هستیم! و نرم افزارها بدون اسمااتفونهایی که روی آن سرمایه گذاری کرده ایم، هیچ هستند.


هر چند کمپانی موتورولا موبیلیتی توسط گوگل در اوایل ۲۰۱۲ به قیمت ۱۲.۵ میلیارد دلار خریداری شد و تاکنون جز ضرر چیز دیگری برای گوگل نداشته، اما کار روی محصولات و ابداعات جدید ادامه دارد.(یکی از دلایل خرید بحثحملات حقوقی به گوگل به خاطر حق ثبت اختراعات بود که با این کار جلوی مباحثحقوقی علیه گوگل گرفته شد)


نکته دیگر علی رغم سرمایه گذاری موتورولا روی جعبه های تلویزیونی، گوگل تی وی نیز جدا به کار خود ادامه می دهد و هنوز استراتژی درستی در این زمینه توسط مدیران گوگل اتخاذ نشده است.