تشکیل اکیپ‌های امنیتی برای ایمن‌سازی مدارس

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محسن صرامی امروز با اشاره به اینکه هفته گذشته از دانشآموزان پیرانشهری منتقل شده به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان عیادت داشتهام، اظهار کرد: از نزدیک در جریان روند درمان و خدمترسانی به این دانشآموزان و خانوادههای آنها در اصفهان قرار گرفتهام.

وی اضافه کرد: خانواده‌های این دانش‌آموزان به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی در دبستان روستای شین‌آباد و سوختگی این دانش‌آموزان سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌ و دچار آسیب‌های بسیاری شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه براساس اظهارات اعلام شده از سوی این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به صورت ویژه در استان اصفهان به وضعیت این افراد رسیدگی شده است، تصریح کرد: همچنین براساس اذعان این افراد در استان اصفهان بسیار ویژه به این دانش‌آموزان توجه و رسیدگی شده است.

* روند درمان شش دانش‌آموز حادثه‌دیده روستای شین‌آباد رضایت‌بخش بوده است

وی با تاکید بر اینکه روند درمان شش دانش‌آموز حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد که به اصفهان اعزام شده‌اند بسیار رضایت‌بخش بوده است، ادامه داد: رسیدگی ویژه و کامل به وضعیت تمام دانش‌آموزان حادثه‌دیده روستای شین‌آباد از وظایف دولت‌مردان و سیاست‌مداران به شمار می‌رود.

صرامی با اشاره به اینکه گروه‌های حمایتی در استان برای این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در نظر گرفته شده و تمام امکانات لازم در اختیار آنها قرار داده شده است، تاکید کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان پیرانشهری منتقل شده به اصفهان هیچ دغدغه‌ای برای روند درمان فرزندان خود در اصفهان ندارند.

* اصفهان آمادگی پذیرش و درمان سایر دانش‌آموزان روستای شین‌آباد را دارد

وی با بیان اینکه در مجلس اعلام کرده‌ام در صورتی که برای روند درمان سایر دانش‌آموزان پیرانشهری دغدغه‌ای وجود دارد مسئولان می‌توانند سایر دانش‌آموزان را به اصفهان اعزام کنند، افزود: اصفهان می‌تواند پذیرای انجام روند درمان سایر دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: اصفهان از امکانات و شیوه‌های نوین درمانی برای درمان این دانش‌آموزان استفاده کرده است و بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان تمام شرایط بهداشتی و ایمنی را برای درمان این دانش‌آموزان دارد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش خانواده بسیار شلوغی دارد و امکانات آموزش و پرورش به صورت تصاعدی پیشرفت می‌کند، اظهار کرد: هنوز فضا‌هایی در آموزش و پرورش وجود دارد که باید یک نیم‌نگاه دقیق به این فضا‌ها شود.

* تشکیل اکیپ‌ها و گروه‌های امنیتی برای ایمن‌سازی مدارس در تمام استان‌ها

صرامی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکیپ‌ها و گروه‌های امنیتی برای ایمن‌سازی مدارس در تمام استان‌ها تشکیل شده است که یک بار برای همیشه مشکلات امنیتی مدارس را برطرف کنند، ادامه داد: برخی از مدارس به ویژه در سطح شهر‌ها فرسوده هستند و قدمت دیرینه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه بودجه‌هایی که در سال‌های گذشته برای بهسازی و نو‌سازی مدارس اختصاص داده شده قابل توجه است، تصریح کرد: در صورتی که در دولت‌های گذشته به صورت ویژه به موضوع بهسازی و نوسازی مدارس توجه می‌شد امروز شاهد کاهش وقوع حوادثناگوار در سطح مدارس بودیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: شرایط امنیتی آموزشی، فرهنگی و جانی در آموزش و پرورش رو به ارتقا است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده دولت آماده است اما هنوز به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است، گفت: بودجه سال آینده دولت با ۲۵ درصد کاهش به دست مجلس می‌رسد.

صرامی افزود: امیدواریم در بودجه سال آتی بودجههای ویژهای برای نوسازی و بهسازی مدارس اختصاص داده شود