زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ارشد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، حسین توکلی با اشاره به ثبت نام ۸۹۶ هزار و ۴۴ داوطلب در ۱۳۳ کد رشته امتحانی متمرکز در شش گروه آموزشی آزمون کارشناسی ارشد، گفت: از این تعداد ۴۵۸ هزار و ۷۳۱ داوطلب زن و مابقی را مردان تشکیل میدهند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک گروه‌های آموزشی، اظهارکرد: در گروه آموزشی علوم انسانی ۴۷۹ هزار و ۷۳۶ داوطلب، گروه علوم پایه ۶۶ هزار و ۸۶۰ داوطلب، فنی و مهندسی ۲۳۶ هزار و ۵۲۳ داوطلب، کشاورزی ۴۹ هزار و ۲۶۲ داوطلب، هنر ۶۱ هزار و ۹۸۲ داوطلب و دامپزشکی ۱۶۸۱ داوطلب شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان متقاضی شرکت در گروه آموزشی علوم انسانی و کمترین دامپزشکی است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ هزار و ۹۳۳ داوطلب علاقمندی خود را برای شرکت در کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: با توجه به اینکه امتحان هر کد رشته امتحانی به صورت جداگانه برگزار می‌شود، بنابراین داوطلبان باید برای شرکت در آزمون هر کدرشته امتحانی، کارت ورود به جلسه جداگانه‌ای دریافت کنند.

توزیع کارت آزمون از یکشنبه

وی با اشاره به صدور کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد برای ۹۸۵ هزار و ۹۷۷ داوطلب، گفت: از این تعداد ۴۹۹ هزار و ۶۵ کارت برای خواهران و ۴۸۶ هزار و ۹۱۲ کارت برای برادران صادر شده است.

توکلی با اشاره به دریافت اینترنتی کارت ورود به جلسه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org، اظهار کرد: داوطلبان باید برای دریافت کارت ورود به جلسه مشخصات شناسنامه‌ای، شماره پرونده، کد رهگیری وارد کنند.

امکان اعلام علاقه‌مندی گزینش در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی

وی افزود: همچنین داوطلبانی که علاقمند به گزینش در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی هستند، می‌توانند با توجه به دستور العمل در زمان توزیع کارت با پرداخت ۵۸ هزار ریال نسبت به اعلام علاقمندی خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در ۴۴ شهرستان و ۱۱۵ حوزه امتحانی گفت: از این تعداد آزمون ۱۸۸ هزار و ۹۸۹ داوطلب در شهرستان تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون هفت کد رشته امتحانی در صبح و ۱۲ کد رشته امتحانی در بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون ۶۶ کد رشته امتحانی در صبح و ۵ کد رشته امتحانی در بعد از ظهر روز پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

توکلی در پایان، گفت: همچنین آزمون ۱۲ کد رشته امتحانی در صبح و ۳۱ کدر شته امتحانی در بعد از ظهر روز جمعه ۲۰ بهمن ماه برگزار میشود