ادامه فیلتر «تابناک»

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سایت خبری تحلیلی تابناک که از فعالترین و پرمخاطبترین رسانههای کشور به شمار میآید، از ساعت ۱ بامداد روز یکشنبه مسدود شده است و تلاش مسئولان این سایت جهت رفع فیلتر تاکنون بی نتیجه مانده است.

سایت خبری تابناک به دستور دادستانی تهران و به دلیل کامنت‌های منتشر شده از سوی مخاطبان فیلتر شده است.

مشکلات فنی از جمله مسائلی است که ممکن است برای هر سایت خبری پیش‌ بیاید و در پی آن به اشتباه خبری یا نظری از سوی مخاطبان منتشر شود.

همچنین پیش از این، کارگروه مصادیق مجرمانه گفته بود که فیلتر شدن سایت خبری تابناک از سوی این کارگروه صورت نگرفته و به دستور دادستانی تهران بوده است.

محمد جواد بربریان مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی تابناک در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: انتشار تعداد معدودی از نظرات بینندگان که متأسفانه حاوی برخی کلمات اهانت آمیز نسبت به مجلس و دولت بوده، در ذیل یک خبر منتشر شده است که امری اشتباه و نادرست بوده دلیل صدور دستور انسداد سایت تابناک شده است.

وی افزود: انتشار این پیام‌ها هیچ‌گاه در چارچوب سیاست‌های تابناک نبوده است به همین دلیل، مسئولان سایت از لحظه اول دریافت خبر به اشتباه و سهوی بودن امر پی بردند و بررسی‌های انجام گرفته نیز این امر را ثابت کرده است.

مدیر مسئول تابناک افزود: تابناک را پایگاه اطلاع رسانی در درون نظام و در خدمت آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه‌های حضرت امام(ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری می‌دانیم و فعالیت ۵ ساله این سایت آن هم به دور از حاشیه و حاشیه سازی مصداق خوبی است که آن را تأیید می‌کند.

بربریان در ادامه با اشاره به عملکرد و کارنامه تابناک در طول فعالیت رسانه‌ای و خدمت صادقانه خود، گفت: این رسانه با این کارنامه مستحق برخورد این چنینی نبود و شاید بهتر بود موارد با تذکر و توضیح رفع شود، زیرا که در گذشته نیز مسئولان سایت همکاری خوبی را با مراجع نظارتی نسبت به اصلاح و حتی حذف برخی مطالب داشته‌اند.

مدیر مسئول تابناک با اشاره به اینکه کار رسانه بسیار سخت و حساس است، گفت: در تابناک هر روز شاهد حجم زیادی از پیام‌های بینندگان هستیم که فقط چند درصد آن‌ها را می‌توان خواند و منتشر کرد. کسانی که با کار در رسانه آشنا هستند، می‌دانند نظر به حساسیت کار رسانه و حجم انبوه نظرات مخاطبان در تابناک، بروز خطا و اشتباه در انتشار امری محتمل است. هر چند بروز این خطاهای احتمالی رافع مسئولیت در قصور انجام گرفته نیست اما مبین این امر هست که نیت و قصدی در کار نبوده است.

بربریان ضمن اشاره به پیگیریهای انجام گرفته گفت: متأسفانه پیگیریهای ما هنوز به نتیجه نرسیده است، اما در نامهای به دادستان تهران ضمن ارائه توضیحات، خواستار رفع مسدودیت شدهایم که امیدواریم مقام قضایی با در نظر گرفتن سوابق عملکردی تابناک و جایگاه آن در بین مخاطبان و نیز نیت مسئولان آن برای تداوم فعالیت رسانهای در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و موازین شرعی و اخلاقی دستورات لازم را صادر کنند