کاهش ۶ درصدی جمعیت جوان کشور

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، حسین معتمدنیا در سومین جشنواره تجلیل از برترینهای اوقات فراغت استان کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه جوانان دارای نیازها و خواستههای متعدد و متنوعی هستند، رفع مشکلات و چالشهای فرا روی آنها ازعهده یک نهاد یا سازمان خارج است و بایستی شرایطی شکل گیرد که از همه ظرفیتها و امکانات در این جهت استفاده شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور با بیان اینکه امروزه مفهوم اوقات فراغت تغییر کرده است و تنها مفهوم زمان‌های بیکاری فرد نیست، ادامه داد: بر اساس کنکاش‌های صورت گرفته معنای اوقات فراغت بسیار وسیع است و تمام مسائل جوانان و نوجوانان حول آن می باشد.

به گفته معتمدنیا اوقات فراغت مفهوم گذشته خود را از دست داده و اهمیت بسیاری پیدا کرده است، تا آنجایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری بر آن دارند و اعتقاد دارند که پرداختن به این مقوله بایستی بر اساس برنامه ریزی هایی در تمام سال انجام گیرد و مختص به فصل یا زمان خاصی نباشد.

وی با اشاره به اینکه به مفهوم جدید اوقات فراغت توجه بیشتری شده است، بر ایجاد ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد و از مدیران استانها و به خصوص استان کرمانشاه خواست که از کلیه ظرفیت‌های موجود در راستای غنی کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استفاده کنند، چرا که این مسئله یکی از مهمترین مسائل پیش روی هر جامعه‌ای می باشد.

معتمد نیا ابراز امیدواری کرد که این ستاد بتواند مشکلات جوانان را به صورت علمی و کاربردی حل کند و از پیشکسوتان خواست تا تجارب موفق خود را در اختیار این ستاد قرار دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور در ادامه گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می تواند در زمینه ایجاد فرصت‌ها، امکانات و موقعیت‌ها در جهت تدوین برنامه‌های مربوط به غنی سازی اوقات فراغت گام‌های اساسی بر دارد.

معتمدنیا اولین گام را اطلاع از امکانات دستگاه‌های دیگر با رویکرد عملیاتی دانست و تصریح کرد: از طریق کاربردی کردن اهداف و استفاده بهینه از آنها می توانیم گامهای موثری در این زمینه برداریم.

وی با اشاره به اینکه رییس ستاد ساماندهی امور جوانان در هر استانی استاندار آن استان می باشد، تاکید کرد: با توجه به اینکه استانداران مسئول برنامه ریزی در مورد مسائل و مشکلات مردم هستند و در تصمیم گیری‌ها نقش اساسی دارند این وظیفه به آنها محول شده و امید است در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شود و شاهد تحولات بزرگی در راستای رفع مشکلات جوانان باشیم.

معتمدنیا در ادامه با اشاره به کاهش شش درصدی جمعیت جوان کشور، تاکید کرد: این به این معناست که جمعیت جوان کشور درحال کم شدن است.