افکارنیوز: در اين مقاله هفت نمونه از بهترين ميوه ها را كه براي افراد ديابتي مفيد است و قند خون را كنترل مي كند، به شما معرفي مي كنيم:

۱. سیب
سیب سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان است و پکتین فراوانی نیز دارد که در پوست و پالپ آن یافت می شود. پکتین به سم زدایی از بدن و از بین بردن مواد زاید کمک می کند و حاوی اسید گالاکترونیک است که ثابت شده قند بیماران دیابتی را تا ۳۵ درصد کاهش می دهد و باعثکاهش نیاز به انسولین می شود.

۲. گریپ فروت
گریپ فروت حاوی فیبر و ویتامین C است که قند خون را کاهش می دهد و رتبه ۲۵ را دارد. این میوه حاوی فلانوئید است که به ایجاد توازن میان سطح انسولین و گلوکز در خون کمک می کند. تحقیقات نشان داده است خورده دو وعده گریپ فروت در روز از خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در مراحل بعد زندگی جلوگیری می کند.

۳. توت
انواع مختلف توت، موتور خانه تغذیه در بدن است و مقادیر زیادی فیبر، ویتامین، اسید فولیک و فیتوکمیکال دارد. توت کمترین میزان کربوهیدرات و نسبت به میوه های دیگر شاخص قند پایین تری دارد. توت قدرت هضم را آسان و به جذب ساکاروز و کنترل قند خون کمک می کند.

۴. پرتقال
پرتقال رتبه ۴۸ را در شاخص قند خون دارد و سطح بالای فیبر و ویتامین C موجود در آن به کنترل قند خون کمک می کند. پرتقال مانند دیگر مرکبات، به سطح توازن گلوکز و کاهش انسولین کمک می کند. پرتقال چربی بسیار اندکی دارد و در کاهش وزن موثر است، زیرا داشتن اضافه وزن یکی از عوامل خطرناک برای ترسیم انسولین به شمار می آید.

۵. گلابی
گلابی سرشار از فیبر، ویتامین های E و C و B۲ و B۱ و A، اسید فولیک، مس، فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم است و در این میان رتبه ۳۸ قرار دارد. این میوه به کاهش فشار خون و کلسترول و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خواص آنتی اکسیدان نیز در بر دارد.

۶. کیوی
کیوی از ابتلا به بیماری آسم، چاقی، سرطان روده بزرگ و بیماری قلبی و جهش DNA پیشگیری می کند و حاوی ویتامین C و A، فلانوئید و مواد معدنی سرشاری است. در حقیقت کیوی بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد و در مقایسه با موز نیز حاوی بتاکارتن بیشتری است.

۷. انبه
خوردن انبه مانند مصرف داروهای دیابت است. براساس پژوهشی که سازمان بهداشت استرالیا و کنگره پزشکی ملبورن در سال ۲۰۰۵ انجام داد، انبه تاثیری مشابه با داروهای دیابت دارد.

منبع: راز