چگونه برای مصاحبه استخدامی آماده شوید؟!

افکارنیوز: مصاحبه یکی از مرسوم ترین راه های استخدامی است و بسیاری بر این عقیده اند که یک مصاحبه خوب نه تنها به معنی پذیرفته شدن در شغل مورد نظر ماست بلکه راه های پیشرفت شغلی آینده کارکنان رانیز هموار می کند و تصویر درستی از فرد در ذهن مدیران ایجاد خواهد کرد

بسیاری از فرصت های شغلی مرحله مصاحبه را دارند و آمادگی برای آن یکی از مهمترین کارهایی است که هر کارجو باید به خوبی انجام دهد.

۱. کارفرمای خود را بشناسید

بدانید با کجا قرار است مصاحبه کنید. به عبارت دیگر از جایی که قرار است برای مصاحبه به آنجا بروید، تا حد امکان اطلاعات به دست آورید تا در هنگام مصاحبه موارد غافلگیری برایتان به حداقل برسد.

۲. از شغل مورد نظر اطلاعات کافی را بدست آورید

شغل و کاری که می خواهید در آنجا داشته باشید را بشناسید. اطلاعاتتان را راجع به شغل مورد نظر بروز کنید تا با دست پرتر برای مصاحبه حاضر شوید.

هرچه اطلاعاتتان از شغلی که قرار است بعد از رد کردن خان مصاحبه استخدامی در آن مشغول به کار شوید بیشتر باشد، شانس موفقیتتان بیشتر می شود.

۳. تمرین مصاحبه کنید

جلوی آینه بنشینید و خود را در اتاق مصاحبه تجسم کنید. بعد شروع کنید از خودتان سوال پرسیدن و پاسخ دادن. مهم نیست چه سوالی از خود می کنید، آنچه در این تمرین اهمیت دارد آن است که بتوانید فضای مصاحبه را ترسیم کنید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. تمرین کنید، ضرر نمی کنید.

۴. به پرسش های احتمالی فکر کنید

زمانی را بگذارید برای اینکه به این فکر کنید که مصاحبه کننده ممکن است چه سوالی از من بپرسد. سعی کنید با پارامترهای مشخصی سوالات را حدس بزنید. البته فقط حدس بزنید و آنها را در ذهن خود قطعی نکنید. در واقع این احتمال را هم بگذارید که ممکن است حتی هیچ یک از سوالات درست نباشد. اما همین که تلاش می کنید حدس بزنید، کافیست.