افکارنیوز _

اختلاف خانوادگی باعثانتقام‌گیری در فضای مجازی شد. این متهم با نیت هتک حیثیت زن جوانی، شماره تلفن همراه او را در یکی از شبکه های اجتماعی فضای سایبر منتشر کرد.


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با مراجعه زن جوان و متأهل به پلیس فتای خراسان رضوی و گزارشی مبنی بر سوء استفاده از تلفن همراهش و انتشار شماره آن در محیط اینترنت موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.


سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد طی یک ماه گذشته افراد مختلفی از نقاط مختلف ایران با مزاحمت های تلفنی و ارسال پیامک‌های غیر اخلاقی برای نامبرده ایجاد مزاحمت کردند. تلفن‌ها و مزاحمت‌های پی در پی حتی بر زندگی این زن نیز اثر گذاشته و به گفته خودش به اختلاف با همسرش و دعواهای خانواده کشیده شده بود. شرایط زن حساسیت برای پیگیری این موضوع را بیشتر می‌کرد. تا آنکه با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و ویژه پلیس که از آن به عنوان " مهندسی اجتماعی " نام برده می‌شود توانستند رد پای متهم را در اینترنت پیدا کنند.


سرهنگ عرفانی در مورد جزئیات دستگیری توضیح داد: با استعلام از مبادی ذی‌ربط متهم شناسایی و دستگیر شد. متهم بعد از دستگیری اعتراف کرده و گفته است براساس کینه‌ای دیرینه چنین رفتاری کرده است. این فرد که از بستگان شاکی بوده و با توجه به اختلافات قبلی دست به این کار زده و برای برهم زدن زندگی این زن جوان و انتقام از او شماره تلفن همراهش را در فضای سایبر منتشر کرده و موجب دردسر برای او شده است.


رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی در پایان گفت: در این رابطه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.