افکار

- مجری همجنسگرای شبکه من وتو در واکنش به خبر جام نیوز در خصوص ازدواج دو تن از مجریان این شبکه در وبسایت شبکه من وتو نوشت: ای کاش من یک همجنسگرای بهایی بودم.

رها اعتمادی آل اقا یا همان رهای بنی اعتماد در واکنش به خبر ازدواج دو تن از مجریان شبکه من وتو که از سوی خود مجریان این شبکه به مردم اطلاع رسانی شد و خود رها اعتمادی نیز به آن دو همجنسگرا در فیس بوک شخصی خود تبریک گفته است پس از اعتراض بسیار زیاد بینندگان شبکه به این عمل غیر اخلاقی و پس از گذشت دو هفته از این اتفاق به دلیل ریزش بالای مخاطبان شبکه در فیس بوک شخصی خود و وبسایت شبکه من وتو مقاله ای را با عتوان " در سر زمین من آدما دروغ میگن " منتشر کرد.

این تیتر توهین آمیز خطاب به مردم ایران حاوی محتوایی است که خبر مندرج شده از سوی خود عوامل شبکه را تکذیب می کند و به نوعی یاد آور ضرب المثل قدیمی " دیگ به دیگ می گوید رویت سیاه " است.

رها بنی اعتماد آل اقا مجری همجنسگرای شبکه من وتو در بخشی از این مقاله نوشته است: " در سر زمین من همه به بهانه‌های گوناگون خیلی ها بخاطر گوهری به شکل گندم …نون دروغ میگن.

گروهی از حرص مال، " حفظ آبرو " و یا در آرزوی رسیدن به جا و مقامی و هدفهای دور دست وقت و بی‌ وقت دروغ میگن از شهروندای هیچ جامعه‌ای توقعی جز تاثیر گرفتن از خود جامعه‌ای که در آن زندگی‌ می‌کنن، نیست.

شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی‌ِ هر و آب و خاکی می‌تونه تاثیر ش به مراتب بیشتر از تربییت خانوادگی هر انسانی‌ باشه، به این معنا که زور پدر یا مادر به آلودگیهای جامعه نمیرسه، و کودک، نو جوان، جوان در همون آلودگی‌ها نفس میکشه. "

نوشته های توهین آمیز رها اعتمادی به همین مطالب ختم نمی شود و در ادامه با کتمان حقیقتی که در ابتدا مسئولان شبکه فکر می کردند با انتشار آن می توانند به عادی سازی اینگونه روابط در ایران کمک کنند و پس از انتشار آن دچار موج بزرگی از اعتراضات بینندگان شبکه شدند خبر ازدواج امید خلیلی(تینا) و تیام بصیر را تکذیب کرده و پیام تبریک خود را فتوشاپی خواند.

وی این خبر را تهمتی بزرگ دانسته و افزود: " در سرزمین من رسانه هر چقدر و به هر اندازه که بخواد به مردمش دروغ میگه. در چند روز گذشته یک بار دیگه شاهد " نمایشی " بودیم در قالب یک " گزارش خبری " در باره تلویزیون " من و تو " و کارکنان آن و مقاله‌ای " طنز آمیز " در قالب یک گزارش رسمی‌, گزارش و مقاله هایی که بیشتر وسیله خنده من و همکارانم میشن.

اما شما چی‌؟ شمایی که ما رو از طریق یک قاب شیشه‌ای می‌بینید و حتی یکبار هم با هیچ کدوم از ما دیداری از نزدیک نداشتید، حرف نزدید، سفر نرفتید، و ما رو به راستی‌ شاید نشناختید، شما هم می‌خندید؟ یا به این تهمت‌ها شک می‌کنید، یا حتی باورتون می‌شه؟ "

وی که به گفته خود عضو گروه همجنسگرایان لندن است در عبارتی مظلوم نمایانه نوشت: " من " رها اعتمادی ال آقا " همجنسگرا نیستم…اما‌ ای کاش بودم تا بجای همجنسگراهای زاد و بومم که روزانه تحقیر میشن و کتک و فحش می‌خورن کتک و فحش هاشونو من میخوردم چرا که در این چند روز وقتی‌ پیام ها رو میخوندم احساس کردم و فهمیدم که یک همجنس گرا در سرزمین من چقد تنهاست، چقد میترسه، و چقد باید در تنهایش گریه کنه.

من رها اعتمادی ال آقا بهائی نیستم، اما‌ ای کاش بودم تا همون گروه کوچک و اقلیتی که در سرزمین من به " جرم " بهائی بودن هر روز تحقیر، زندانی، شکنجه و اعدام میشن فکر میکردن که این بابا هم از ماست، شاید به خودشون میگفتن این که تو تلویزیونِ شاید بتونه ثابت کنه که هموطن و یا همزبون بودن ارزشش فرا تر از باور‌های شخصی‌ هر انسانِه "

نوشتن و انتشار چنین مقاله ای از سوی شبکه من وتو بی شک در پی اعتراض بسیار جدی مخاطبان به حرکات غیر اخلاقی عوامل شبکه بوده است. چرا که سه هفته گذشته زمانی که خبر ازدواج امید خلیلی(تینا) با تیام بصیر از سوی خود مجریان شبکه منتشر شد هیچ یک از عوامل شبکه گمان نمی کردند که مردم به شکل جدی به این اقدام غیر اخلاقی اعتراض کنند و توقع داشتند مردم با گل و تبریک از این خبر استقبال کنند و پس از همه گیر شدن این خبر غیر اخلاقی بعد از گذشت سه هفته و بازخورد بد آن در ایران و بین بینندگان شبکه من وتو عوامل شبکه به خصوص سه نفر از اعضای انجمن همجنسگرایان لندن ناچار خبر موثق ازدواج را تکذیب می کنند.

در پایان جا دارد سوالی از مجری همجنسگرای شبکه من وتو رها اعتمادی آل آقا یا همان رها بنی اعتماد پرسیده شود که خبر موثق ازدواج همجنسگرایانه عوامل شبکه که توسط خود شما در فیس بوک شخصیتان تایید می شود دروغ است و دروغگویی و عوام فریبی است یا سیاست آکادمی گوگوش که خود شما تهیه کنندگی آن را به عهده داشته و در مقابل تقلب و دروغ برای انتخاب نفر برتر منتسب به عوامل شبکه دست به هر کاری زده اید و شعور مخاطب را به بازی گرفته اید؟

خبر ازدواج عوامل شبکه من وتو که توسط خودشان منتشر می شود دروغ است،یا انکار ناشیانه آن به این طریق که هر شک و شبهه ای را در خصوص صحت آن به یقین تبدیل می کند؟