افکار

- سرهنگ سید کرم‌الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: اگر قرار باشد، موضوعی به اطلاع مردم رسانده شود، لازم است از مجاری معتبر اطلاع‌رسانی شود.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: همه اطلاعات مربوط به پلیس از طریق سایت پلیس اطلاع‌رسانی می‌شود که راهنمایی و رانندگی از این قاعده مستثنی نیست.

این فرمانده ارشد انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با پیشرفت و توسعه در زمینه الکترونیکی متأسفانه سودجویی نیز افزایش چشمگیری یافته و برخی از این طریق به دنبال تأمین منافع خود هستند.

حسینی به نمونه‌ای از این سودجویی‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از پیامک‌ها قبل از اینکه بخواهند مطلبی را در جامعه اطلاع‌رسانی کنند، صرفاً به منظور سودجویی منتشر می‌شوند که مردم باید در این زمینه آگاه شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در تازه‌ترین اقدام مطلع شده‌ایم که پیامکی منتشر شده، مبنی بر این که با فرستادن شماره سریال کارت خودرو به فلان شماره همه خلافی‌های خودروها بخشیده می‌شود.

وی، انتشار این نوع پیامک را شایعه و دروغ محض خواند و یادآور شد: معلوم است که بانیان این پیامک به دنبال رسیدن به منافع خود هستند و باید توسط مراجع قانونی با آنان برخورد شود.

حسینی در پایان عنوان کرد: اگر فرض کنید ۱۰ میلیون خودرو در کشور وجود داشته باشد و دارندگان خودروها برای بخشودگی جرائم پیامک ۵۰۰ ریالی بفرستند، چه مبلغ هنگفتی به جیب سودجویان و کلاهبرداران خواهد رفت.