هشدار معاون دادستان به مخلان امنیت جامعه
افکار

- قاضی فریدون امیر آبادی فراهانی در حاشیه اعدام شکارچی دختران شرق تهران در گفتگو با خبرنگارمهر اظهارداشت: اجرای احکام در ملاء عام باعثمی شود افرادی که به نحوی فکر می کنند مرتکب جرم شده و کسی از کارهای آنها مطلع نمی شود خود را دریک لحظه درجایگاه اجرای حکم ببیند و به طور قطع افکار احمقانه خود را کنار می گذارند.

سرپرست دادسرای جنایی تهران خاطر نشان کرد؛ بر اساس علوم جنایی یکی از اهداف مجازات ها بازدارندگی آن است. با اجرای احکام در ملاءعام مجرمان خواهند فهمید دستگاه قضایی با قاطعیت و سریع به پرونده مخلان امنیت و جنایتکاران رسیدگی و حکم مجازات آنها را اجرا می کند. بر اساس آمار پلیس آگاهی پس از اعدام دو زورگیر در ملاءعام و برخورد قاطع دستگاه قضایی با آنها، وقوع زورگیری ۷۰ درصد کاهش یافته است. این آمار نشان از بازدارندگی این احکام دارد.

وی افزود: از سوی دیگر اجرای این احکام در ملاء عام باعثآسوده خاطر شدن شهروندان شده و آنها اطمینان پیدا می کنند که قوه قضاییه مجرمی را بدون مجازات نمی گذارد، همچنین اجرای احکام درملاء عام باعثجلوگیری از افزایش جرائم و کاهش بسیاری از ناهنجاری ها خواهد شد.

این مقام قضایی تاکید کرد: دادگاه های کیفری استان اگر اجرای حکمی را درملاء عام مجاز بداند، حکم را در محل هایی که مصلحت باشد اجرا می کنیم و در این زمینه دادسرای جنایی تهران آمادگی کامل را دارد.

وی در پایان گفت: مجرمان بدانند که بدون مجازات نخواهند ماند وبه آنها توصیه می شود درس عبرت گرفته و دست از رفتارهای نابهنجار خود بردارند.