افکار

- " حاتم ناروئی " در دیدار با رئیس هیئت امنا و روسای پردیس های پسرانه و دخترانه دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: دانشگاه‌ها مراکز فرهنگی و آموزشی کلان کشور هستند و امیدهای کشور را برای آینده‌ای روشن تربیت می‌کنند.

وی نقش دانشگاه در ترویج فرهنگ جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: کلیه امور دانشگاهی تحت الشعاع محور فرهنگ قرار می گیرد وما باید کارکرد فرهنگی موثری در تعلیم داشته باشیم تا بتوانیم در تربیت دانشجویان نیز اثر گذار باشیم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان نیازهای دانشگاه برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، خوابگاهی و پژوهشکده‌‌ها از واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین به منظور احداثپردیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء مهارت و دانش فرهنگیان، تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان دارای یکسری مشکلات جزئی در زمینه دسترسی دانشجویان به اینترنت، عدم اعتبار کافی جهت امور رفاهی دانشجویان و کمبود فضای آموزشی می باشد که در آینده ای نزدیک این مشکلات رفع خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان این‌که دانشگاه‌ها نقش بسزایی در ترسیم آینده کشور دارند، خاطرنشان کرد: در این بین دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه معلمان جامعه را پرورش می‌دهد، این دانشگاه با جذب ۴هزار دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی نقش چشمگیری در پشتیبانی از وزارت آموزش و پرورش ایفا می‌کند.

همچنين در ادامه اين نشست روساي پرديس هاي پسرانه و دخترانه دانشگاه فرهنگيان و رئيس هيئت امنا اين دانشگاه به ارائه گزارشي از عملكرد دانشگاه پرداختند.