جزییاتی جدید از آزمون دکتری ۹۲

به گزارش افکارنیوز، حسین توکلی با اشاره به توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از فردا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org، گفت: داوطلبان می‌توانند تا روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری یا شماره پرونده و کد رهگیری نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است، تصریح کرد: با توجه به برگزاری آزمون دکتری در دو نوبت صبح و بعدازظهر، برای داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دو کارت ورود به جلسه در نظر گرفته شده است، بنابراین داوطلبان باید نسبت به پرینت هر دو کارت اقدام و برای شرکت در آزمون هر نوبت، از کارت مربوط به همان نوبت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آزمون دکتری ۹۲ با شرکت ۲۱۷ هزار و ۸۲۷ داوطلب روز جمعه ۱۸ اسفند ماه در ۹ گروه آموزشی و ۲۸۶ کد رشته امتحانی برگزار می‌شود، اظهارکرد: از این تعداد ۸۹ هزار و ۶۷۸ داوطلب یعنی ۴۱.۱۷ درصد زن و ۱۲۸ هزار و ۱۴۹ داوطلب یعنی ۵۸.۸۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

نحوه رفع نقص کارت آزمون دکتری

وی در خصوص نحوه رفع نقص کارت آزمون دکتری، گفت: داوطلبان باید در صورت وجود نقص احتمالی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه به حوزه‌های‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

توکلی افزود: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای نام‌خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، کدملی، معدل مقطع کارشناسی، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد، موسسه فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد، هیات علمی(مربی آموزشی رسمی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا روز شنبه ۱۹ اسفند ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

تغییر محل برگزاری آزمون، امکانپذیر نیست

وی با اشاره به اصلاح بندهای جنس و معلولیت با مراجعه به حوزه‌های رفع نقص، گفت: البته در مورد تغییر بندهای کد رشته امتحانی و محل برگزاری آزمون هیچگونه تقاضایی پذیرفته نمی‌شود.

مهلت یک هفته‌ای داوطلبان سهمیه‌ای برای تایید سهمیه

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند، سهمیه ثبت‌نامی(برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران) در کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند، باید برای مشخص شدن وضعیت سهمیه خود حداکثر تا ۲۱ اسفند ماه به ارگان مربوط، مراجعه کنند.

توکلی گفت: البته داوطلبانی که ارگان تایید کننده سهمیه آنان بنیاد شهید و امور ایثار گران است، باید حداکثر تا ۱۹ اسفند ماه با مراجعه به قسمت ویرایش کارت شرکت در آزمون دکتری نسبت به اصلاح آن اقدام کنند، تا در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه برای این دسته از داوطلبان اعمال و در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش می‌شوند، بنابراین هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

انتهای پیام