روایت احمدی‌مقدم از برکات نوسانات بازار ارز

به گزارش افکارنیوز، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش معاونان و فرماندهان مرزبانی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه جابجایی تعادل در بازار ارز علاوه بر اثر منفی آثار مثبت فراوانی نیز داشته است، گفت: آمریکایی‌ها می‌دانستند که اگر جابجایی تعادل در بازار ارز در کوتاه مدت منجر به اغتشاش و ناامنی شود، این موضوع به نفع آنان است. اما اگر این روند به طول بیانجامد، قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت و به نفع ما خواهد بود.

احمدی‌مقدم با اشاره به افزایش تولید ملی اظهارکرد: شرایطی که حدود شش ماه پیش رخ داد حتی برای خود ما در ناجا نیز نگرانی‌هایی را پیش آورد و با گذشت زمان همه چیز جای خودش را پیدا کرد.

به گفته فرمانده ناجا میزان ارزی که دولت در نیمه دوم سال جاری برای مصارفی نظیر مسافرت و دانشجویان وارد بازار کرده حدود ۳۰ درصد سال گذشته کاهش داشت که البته این امر در واردات کالا چندان به چشم نمی‌آید.

کاهش ۱۰ درصدی واردات بر اساس آمار گمرک

احمدی‌مقدم با بیان اینکه بر اساس آمار گمرک واردات کالا در سال جاری نسبت به سال گذشته تنها ۱۰ درصد کاهش داشته است، گفت: همین امر سبب کاهش وابستگی کشور به نفت شد که این امر از برکات همان جابجایی تعادل در بازار ارز است.

وی از دیگر مواردی که از نتایج برکات جابجایی تعادل در بازار ارز می‌خواند را کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی میزان حضور دولت در بازار ارز اعلام کرد و گفت: سفرهای خارجی کم نشده بلکه این سفرهای گرانقیمت خارجی است که کاهش یافته در حالی که سفر عتبات افزایشی ۲۰ درصدی داشته است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی علی‌رغم کاهش سفرهای دوردست اما سرجمع این سفرها با سفرهای عتبات تفاوت چندانی نداشته است.

احمدی‌مقدم با اشاره به جابجایی تعادل در بازار ارز ادامه داد: از دیگر موارد مثبت این امر اصلاح ساختار اقتصادی در کشور بود که این موضوع نیز کار بزرگی است.

ارتقاء سطح امنیتی در کشور

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم سطح امنیتی در کشور را روندی رو به ارتقاء دانست و گفت: جز دو سه ماهی که به علت جابجایی تعادل در بازار ارز شاخص‌ها تغییر کرد، مابقی روند به طور کلی در حال ارتقاء است.

به گفته احمدی‌مقدم، به دلیل نزدیک بودن ایام انتخابات فشارهایی روی پلیس بود و عده‌ای نگران بودند که این موضوع فضا را تحت تاثیر قرار دهد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه از آذرماه امسال شاهد کاهش آمار سرقت هستیم، اظهارکرد: از ابتدای سال جاری روند سایر جرایم رو به کاهش است.

به گفته احمدی‌مقدم خوشبختانه اقدامات دشمن علیه کشور نه تنها نتیجه‌ای در بر نداشته؛ بلکه به نفع ما نیز بود.

کاهش ۳۸ درصدی اعتصابات کارگری

احمدی‌مقدم همچنین از کاهش ۳۸ درصدی آمار اعتصاب و تحصن کارگری در سال جاری خبر داد و گفت: برخی در مقاله‌ها و گزارش‌ها می‌نویسند که جرایم بر اثر بیکاری شدید کارگران و ورشکستگی کارخانجات است که من از آنان می‌خواهم این موارد را به ما نشان دهند چرا که ما همواره آمارها را از نهادهای مرتبط نظیر وزارت کار و … دریافت می‌کنیم.

فرمانده ناجا اضافه‌کرد: من نمی‌خواهم بگویم که اوضاع خیلی بهتر شده اما باید توجه کرد که آن چیزی که دشمن می‌گوید و می‌خواهد نیز رخ نداده است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی این هم خوب نیست که عده‌ای با بی‌توجهی همان حرفی را بزنند که دشمن می‌خواهد و مدام بگویند که مردم از گشنگی مردند و …چرا که این کار باعثایجاد نگرانی در جامعه و امید دادن به دشمن می‌شود.

افزایش ۱۰ درصدی مشارکت در ۲۲ بهمن

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهارکرد: ‌ این حضور در حالی بود که پیش‌بینی‌ها حاکی از کم شدن میزان مشارکت در این روز بود. همان‌طور که دشمن نیز پیش‌بینی کرده بود که مشارکت خیلی کمتر شود اما در عمل دیدیم که این‌گونه نشد.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی مسئولان به فرمایشات آقا توجه نداشتند اظهارکرد: مردم ما هوشیارند و حضوری پررنگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرز برای شکست تحریم‌ها

احمدی‌مقدم همچنین با تاکید بر اینکه برای شکستن تحریم‌ها باید از ظرفیت‌های مرز و مرزنشینان استفاده کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گازوئیل در مرز ترکیه حدود ۳۵۰۰ تومان، در مرز پاکستان ۳۰۰۰ و در خلیج‌فارس ۲۵۰۰ تومان از ایران خریداری می‌شود که این یعنی در مرز همواره ظرفیت استفاده از محصولات کشورمان وجود دارد.

به گفته فرمانده ناجا، آمریکایی‌ها از افغانستان و پاکستان می‌خواهند که از ایران برق نگیرند، اما آنها به این موضوع توجهی نمی‌کنند چرا که آنها محتاج موادغذایی و برق ایران هستند.

فرمانده ناجا افزود: با تدبیرات اندیشیده شده در سال جاری میزان مبادله کالای قاچاق در مرز پایین‌ترین میزان نسبت به سال‌های گذشته را داشته است.

احمدی‌مقدم از مسئولان اقتصادی خواست که سرمایه‌گذاری در مرز را جدی بگیرند چرا که این امر سبب رشد اقتصادی داخلی می‌شود و به نوعی سرمایه‌گذاری خواهد بود.

حضور کاروان‌های مسلح موادمخدر با دوشکا در نزدیکی تهران در یک دهه قبل

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا با بیان اینکه آثار کار مرزبانی در مرز کاملا ملموس است اظهارکرد: حدود یک دهه قبل به دلیل ضعف‌هایی که در کنترل مرز وجود داشت، ناامنی به مناطق داخلی نیز سرایت کرده بود، به طوری که کاروان‌های مسلح موادمخدر با سلاح‌هایی نظیر دوشکا و … به نزدیکی تهران آمده بودند.

به گفته فرمانده ناجا، رشته کوه‌البرز، کاشمر، آزادشهر و اطراف مشهد به پایگاه‌های ثابت اشرار در منطقه بدل شده بود که برای مقابله با آنان از توپخانه و بالگرد استفاده می‌شد.

هیچ نقطه‌ای از کشور جولانگاه اشرار نیست

احمدیمقدم با بیان اینکه اگر مرز کنترل نشود ناامنی به عمق کشور نفوذ میکند ادامهداد: امروز به برکت استقرار صحیح مرزبانی میتوان ادعا کرد که هیچ نقطهای از کشور جولانگاه اشرار نیست که البته منکر زحمات سپاه نیز نباید شد.