به گزارش افکارنیوز، بر اساس اعلام بخش دارویی وزارت بهداشت پر مصرف ترین دارو هادرایران استامینوفن کدیین، قرص سرما خوردگی آموکسی سیلین وآمپول دگزامتازون هستند.

در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی فروش دارو بسیار سخت و در موارد مشخص منوط به اجازه پزشک متخصص است اما در کشور ما معمولا در هر خانواده ای یک دارو خانه کوچک وجود دارد که معمولانقش پزشک در خانواده را بازی می کند

یک پژوهشگر علوم اجتماعی در مورد میزان مصرف دارو در کشور گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در موسسه علوم رفتاری، در ایران مصرف دارو سه برابر استانداردهای جهانی بوده و ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا و دومین کشور قاره آسیا در این زمینه است.

مجید ابهری با اشاره به گزارش مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه ۴۰ درصد ایرانی‌ها به صورت خودسرانه دارو مصرف می‌کنند، اظهار کرد: هر ایرانی سالانه حدود ۳۴۰ عدد دارو مصرف می‌کند که این تعداد با استانداردهای جهانی تفاوت زیادی دارد.

بر اساس اعلام بخش دارویی وزارت بهداشت پر مصرف ترین دارو هادرایران استامینوفن کدیین، قرص سرما خوردگی آموکسی سیلین وآمپول دگزامتازون هستند.

اما پر فروش ترین داروها در جهان به قرار زیرند: