محدودیت‌های ترافیکی پنج‌شنبه آخر سال

به گزارش افکارنیوز،سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری ظهر امروز گفت: در روز پنج‌شنبه و جمعه آخر سال طبق سنت اسلامی که در این دو روز جمع زیادی از مردم به زیارت اهل قبور می‌روند و پیش‌بینی می‌شود مسیرهای منتهی به آرامگاه‌های شهر تهران بار ترافیکی سنگینی داشته باشد تمهیداتی در نظر گرفته شده که از ساعت ۴ صبح روز پنج‌شنبه تا انتهای روز جمعه ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی گفت: مسیرهای منتهی به بهشت‌زهرا، حرم عبدالعظیم، ابن بابویه، امامزاده علی‌اکبر چیذر و دیگر آرامگاه‌های شهر تهران شاهد حضور جمع زیادی از مردم خواهند بود که در مسیرهای منتهی نیز به این اماکن پلیس راهنمایی و رانندگی آمادگی کامل را دارد تا جهت تسهیل ترافیک و عبور و مرور به مردم عزیز خدمات ارائه کند.

وی در ادامه گفت: طرح ویژه ترافیک در این اماکن در خصوص تسهیل رفت و آمد و تردد و همچنین رفع راهبندان و مسئولیت‌های این مسیرها است که تلاش ما بر این است امسال محدودیت‌های ترافیک را به حداقل برسانیم.

وی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی بهشت‌زهرا افزود: سه مسیر برای بهشت‌زهرا در نظر گرفته شده است اتوبان‌های خلیج‌فارس و بزرگراه شهید هاشمی(صالح‌آباد) و جاده قدیم قم است که همشهریانی که می‌خواهند به بهشت‌زهرا بروند باید کسانی که به سمت غرب بهشت‌زهرا می‌روند از بزرگراه خلیج‌فارس و کسانی که به قطعه‌های مرکزی بهشت‌زهرا می‌روند از بزرگراه شهید هاشمی و افرادی که به قطعات جدید می‌روند از مسیر جاده قدیم تهران به قم استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تمامی پارکینگ‌های بهشت‌زهرا آماده ارائه خدمات به مردم هستند و به این ترتیب از توقف در بلوارهای اصلی بهشت‌زهرا جلوگیری می‌شود و با هماهنگی صورت گرفته با سازمان بهشت‌زهرا درهای ورودی این مکان از ساعت ۱۲ شب چهارشنبه تا ۴۸ ساعت باز است و کسانی که می‌خواهند می‌توانند شب نیز به این مکان مراجعه کنند.

سردار رحیمی گفت: بروشورها و تابلوهای راهنمایی تهیه شده که در مسیرهای مختلف منتهی به بهشت‌زهرا و همچنین در بلوارهای بهشت‌زهرا در خدمت مردم قرار می‌گیرد تا برای تعیین مسیر مردم بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند و به ترافیک افزوده نشود.

وی در خصوص تردد خودروهای سنگین در این مناطق گفت: ورود هر گونه خودروی سنگین باری اعم از تریلر و کامیون به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی در سه مسیر قید شده ممنوع است و خودروهای باری که میخواهند به سمت قم و جنوب کشور حرکت کنند باید از مسیر اتوبان تهران به ساوه استفاده کنند.