حجت الاسلام والمسلمين هادي حسينخاني چهارشنبه شب در دومين گردهمايي اساتيد اخلاق حوزههاي علميه با بيان اينكه برنامههاي اخلاقي با حضور اساتيد اخلاق حوزه در كنار يكديگر گسترش و توسعه زيادي پيدا كرده است، تصريح كرد: با حضور مقام معظم رهبري در قم و توجه ايشان به موارد تهذيبي زمينه براي گسترش مسائل اخلاقي و تهذيبي گسترش زيادي داشته است.


به گزارش فارس، وی افزود: جامع‌ترین بخشی که رهبری در جمع شورای عالی حوزه بیان فرمودند بود و بر برخی محورها ایشان تاکید فروانی داشتند این بود که محور بحث‌ها در حوزه بر روی موارد اخلاقی باشد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: نکته دیگری که رهبری روی آن تاکید داشتند این بود که در وظایفی که برعهده معاونت تهذیب است بر روی محور حوزه علمیه قم متمرکز شویم.

وی تصریح کرد: هر چند ضرورت دارد برای سراسر کشور برنامه داشته باشیم اما چون قم مرکز است باید روی مدارس علمیه متمرکز شویم.
حسین‌خانی گفت: باید با برنامه ریزی برای مدارس علمیه قم استاد ثابت داشته باشیم که این امر می‌تواند فعالیت معنوی در مدارس را حمایت کند.
وی با بیان اینکه طلاب درس خارج و سطوح عالی باید با شتاب بیشتری مورد تربیت اخلاقی قرار گیرند، اظهار داشت: به همین دلیل دوره‌های خوبی در مسجد اعظم راه‌اندازی شده و استقبال خوبی از آن صورت پذیرفته است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: توجه و ترویج سیره علما و بزرگانی چون آیت‌الله بهاالدینی و آیت‌الله بهجت(ره) مورد توجه ویژه رهبری قرار دارد که در این خصوص برنامه ریزی‌هایی توسط معاونت تهذیب صورت پذیرفته است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: بحث ديگري كه مقام معظم رهبري مطرح كردند توجه به نماز شب بود كه ايشان گفتند بايد به سمتي رفت كه از ميان ۵۰ هزار طلبه حداقل ۳۰ هزار طلبه نماز شبخوان داشته باشيم.