اطلاعات تازه درباره سوپرکار آئودی

به گزارش افکارنیوز، رونمایی سوپرکارهایی از فراری و مک‌لارن، آئودی را در ساخت سوپرکار خود جدی‌تر کرده است. هفته‌نامه انگلیسی اتوکار خبرداده که موتورسوپرکار آئودی که به گفته این مجله نامش آر۱۰ است، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

آئودی هم می‌خواهد مانند فراری و مک‌لارن از تجربه حضور در مسابقات در ساخت خودرویی برای جاده‌های شهری استفاده کند. اما برخلاف رقبای ایتالیایی و انگلیسی‌اش که در مسابقات فرمول یک حضور دارند، آئودی سوپرکار خود را براساس مدل آر۱۸ خواهد ساخت که برنده مسابقات له‌مان است.

پیش از این ماهنامه آمریکایی اتومبیل هم اطلاعاتی درباره این خودرو منتشر کرده بود و خبرداده بود این خودرو در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

این خودرو در بین مدل‌های آئودی بالاتر از نسل دوم آر۸ قرار خواهد گرفت که قرار است به زودی به بازار عرضه شود. تکنولوژی ماشین به طور کامل برگرفته از مدل مسابقه‌ای است. نیروی محرکه آر ۱۰ هیبرید دیزلی است و نیروی موتور با کلاچ دوگانه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مدیران آئودی می‌گویند پروژه در مرحله بررسی است اما نشانه‌هایی مثبت برای عرضه آر۱۰ وجود دارد. در صورت توافق مدیران آئودی این خودرو شش ماه دیگر در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

وولفگانگ دورهایمر، مدیر تحقیق و توسعه آئودی به اتوکار گفته «بررسی‌های ما در بخش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. از موقعیت خودرو در بازار، هویت مارک، هزینه تولید گرفته تا زمان عرضه به بازار بررسی می‌شود.»

به گفته آقای دورهایمر تصمیم نهایی بعد از این بررسی‌ها گرفته می‌شود.

استفاده از تکنولوژی‌های جدید در تعریفی که آئودی از این مارک دارد بسیار حیاتی است. به همین دلیل این کارخانه به داشتن خودرویی مانند آر۱۰ نیاز دارد. نخصوصا اینکه کارخانه آلمانی از تولید مدل الکتریکی آر۸ به دلایل فنی منصرف شده است.

هیچ اطلاعات رسمی درباره قابلیت‌های فنی آر۱۰ منتشر نشده است، اما منابعی به اتوکار گفته‌اند ماشین براساس بدنه‌ای از فیبرکربن بر روی ساختاری یکپارچه ساخته می‌شود و از نظر ظاهری با مدل آر۱۸ شباهت‌هایی خواهد داشت.

نیروی خودرو از موتور ۳ لیتری شش سیلندر دیزل آئودی گرفته می‌شود که برای آر۱۰ بسیار تغییر کرده است. این موتور ۳۰۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و چرخ‌های عقب را از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک به حرکت درمی‌آورد. منابع دیگر به اتوکار گفته‌اند نیروی موتور ۴۲۰ اسب بخار است.

موتور دیزل با دو موتور الکتریکی همراه می‌شود که با شیوه‌ای شبیه به پورشه ۹۱۸ دو چرخ جلو را حرکت می‌دهد. قدرت این دو موتور و موتور دیزل بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد بود.

دورهایمر میگوید این قوای محرکه مورد علاقه او از بین پنج پیشنهادی است که برای آئودی آر۱۰ مطرح است. تصمیم نهایی درباره قوای محرکه هنوز نهایی نشده است.