عروس‌هایی که ۲۷۲ تن را گزیدند!

به گزارش افکارنیوز، در تشریح عملیات‌های صورت گفته توسط امدادگران در طرح دریایی - ساحلی نوروز، ۹۲ با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه سال ۹۱ تا صبح امروز، ۴۰ مورد عملیات در ساحل و دریا توسط امدادگران این سازمان پوشش داده شد، گفت: در این مدت امدادگران به ۳۶۴ حادثه دیده، کمک کردند.


وی بابیان اینکه امدادگران در این مدت جان ۳۳۳ تن را از مرگ حتمی نجات دادند، گفت: همچنین امدادگران ۲۸ تن از آسیب دیدگان را که به درمان بیشتر احتیاج داشتند را به مراکز درمانی منتقل کردند.


سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از درمان سرپایی ۳۰۵ تن در طرح امدادرسانی دریا در نوروز ۹۲ خبر داد و گفت: در این مدت ۲۷۲ مورد گزش عروس دریایی گزارش شده است که به نوبه خود بیشترین حجم امدادرسانی را به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه بیشترین عملیات‌ها در منطقه چابهار و کنارک پوشش داده شده است، اظهارکرد: همچنین بیشترین عملیات‌های دریایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان توسط امدادگران پوشش داده شده است.


به گفته وی، افرادی که توسط عروس دریایی گزیده میشوند در ظرف چند دقیقه، در محلهای گزش آماس، تورم، سرخی، التهاب و سوزشِ بسیار شدید احساس میشود که به تدریج به عوارض سردرد، درد عضلانی، تهوع، استفراغ، تشنج، تب و مشکلات قلبی ریوی و بلعی منتهی خواهد شد و به همین دلیل باید بلافاصله اقدامات درمانی بروی فرد گزیده شده، انجام گیرد.