به گزارش افکارنیوز، وجود چشمه ها و آب جاری در مناطق کوهستانی و جاری شدن آنها بعد از گذشت ۱۳سال از خشکسالی جلوه ویژه ای به مناطق کوهستانی بخشیده به طوری که نظر هر بیننده و گردشگری را به خود جلب می کند.

صدای شر شر آب از این چشمه سارها باعثشده که صدایی دلنشین در این مناطق ایجاد شود به طوری که هر رهگذر و گردشگری را به سمت وسوی خود سوق می دهند.

روییدن گیاهان دارویی در کنار این چشمه سارها جلوه ای ویژه وطراوتی به یاد ماندنی در منطقه ایجاد کرده است گیاهانی همچون مورد اویشن درمنه کلپوره کسرک از جمله این گیاهان می باشند که باعثطراوتی ویزه در مناطق عشایری شده است.

این چشمه های آب شیرین به دلیل پاک بودن دارای آبی گوارا هستند که مسافران خسته این مسیر از این آب زیبا و گوارا تناول می کنند و خستگی را از وجود خود بیرون می آورند.

چشمه های آب در مناطق انار بالا، انار پایین، گوماهی، دهنه عباسعلی کوهشاه دهکن، سرگری و تگ گری گزبهمن و سایر نقاط شهرستان وجود دارد که با جاری شدن این چشمه سارها طبیعت ریگان رنگارنگ شده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان ریگان در گفتگو با خبر نگار ریگان بیان داشت: وجود مناطق بکر و گردشگری در شهرستان ریگان باعثشده گردشگران و مسافران زیادی از این شهرستان دیدن نمایند.

محمد صادق داد الله پور افزود: وجود چشمه سارها در مناطق کوهستانی ریگان باعثشده که عده زیادی از مناطق کوهستانی واین چشمه ها دیدن کنند وچند روزی را در این مناطق سپری نمایند.

وی گفت: وجود ارتفاعات ریگان وجاری شدن چشمه سارها از کنار این ارتفاعات و وجود گیاهان دارویی باعثطراوت وشادابی مناطق کوهستانی ریگان شده است.

داد الله پور افزود: مهمترین ارتفاعات ریگان در قسمت جنوب غربی در امتداد ارتفاعات جبال بارز که تمام قسمت جنوب این شهرستان را در برمی گیرد این ارتفاعات مانند کوهای اویلیک گلوزناغی کوهشاه دهنه عباسعلی وتک فرهاد هستند که در این میان ارتفاعات دامنه های معروف کوهشاه در ایام نوروز که دارای هوایی معتدل است دارای جاذبه های گردشگری زیادی است وگردشگران زیادی از این مناطق در ایام نوروز دیدن می نمایند.

معاون عمرانی فرماندار ریگان گفت: در گذشته به دلیل بارندگی و آب فراوان بیش از ۲۲۰چشمه وجود داشته که از این تعداد ۹۰چشمه کاملا خشکیده ومابقی بعد از گذشت ۱۳سال تعدادی از انها مجددا شروع به جوشش نموده اند واین مناطق را سر سبز نموده اند.

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان ریگان گفت وجود آب گرمهای متعدد در این شهرستان باعثشده که گردشگران زیادی به این شهرستان سفر نمایند.

وی افزود: وجود آب گرم گریچ در منطقه آب گرم گریچ باعثشده است که عده زیادی از این آب گرم استفاده نمایند و این امر باعثافزایش مسافران و گردشگران به این منطقه شده است.

داد الله پور گفت: این اب گرم در منطقه گریچ وجود دارد که وجود نخلستانهای انبوه در این منطقه باعثشده که سر سبزه خاص به این منطقه افزوده شود و این آب گرم در کنار این نخلستان وجود دارد که عده زیادی از انها استفاده می نمایند.

این آب گرم در ۴۰کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد

وی گفت: رودخانه های فصلی و جاری در ریگان باعثجذب گردشگر و مسافر به این شهرستان شده است وجود رودخانه های پراب پاسرخ و گزبهمن باعثشده که عده زیادی از این مناطق دیدن نمایند.

دادالله پور افزود: شیرینی وگوارا بودن اب رودخانه فصلی پاسرخ که در مسیر روستای هدف گردشگری کوهشاه وجود دارد باعثشده که عده زیادی از این رودخانه گذر وچند روزی را در کنار این رودخانه سپری نمایند.

وی ادامه داد: آبشارهای زیبای سر گری وته گری در منطقه دهکن کوهشاه یکی از مناظر بکر وزیبای شهرستان ریگان می باشند که در نوع خود بی نظیرند این ابشارها به طول ۳۰و۴۰متر وجود دارند که نظر هر گردشگر ومسافری را به خود جلب می کنند.

دادالله پور گفت: تاکنون هزاران مسافر وگردشگر وارد شهرستان شده است که از مناطق دیدنی این شهرستان دیدن نموده اند وی بیشترین استقبال را از تپه های شنی عنوان نمود وافزود این تپه های شنی با ارتفاع ۷۵متر ووسعت ۳۰کیلومتر مربع بلند ترین تپه های شنی دنیا هستند که در نوع خود بینظیرند.

وی علت استقبال مسافران وگردشگران را از شهرستان ریگان را قرار گرفتن این شهرستان در جاده ترانزیتی ریگان چابهار عنوان نمود وافزود رسانه ها در انعکاس جاذبه های گردشگری در شهرستان ریگان اقدامات خوبی انجام داد هاند که این امر باعثافزایش گردشگران به این شهرستان شده است.

دادالله پور گفت: خبر گزاری مهردر زمینه انعکاس بلند ترین تپه های شنی دنیا در ریگان ودیگر جاذبه های گردشگری شهرستان اخبار متعدد ی را انعکاس داده که جای تقدیر وتشکر از این خبر گزاری دارد.