دولت احمدی‌نژاد فاتحه دریاچه ارومیه را خوانده است
گروه سیاسی:

نادر قاضی‌پور درباره وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و اقدامات انجام گرفته توسط دولت برای جلوگیری از خشک شدن نگین آذربایجان اظهار کرد: دریاچه ارومیه متاسفانه مورد بی‌مهری دولت آقای احمدی‌نژاد قرار گرفت و این دولت به وعده‌هایی که در خصوص احیای این دریاچه داده بود عمل نکرد و گویی فاتحه دریاچه را خوانده است.

به گزارشافکار نیوز، وی افزود: میلیارد‌ها تومان برای بارور کردن ابر‌ها پیش بینی شده بود که آقایان عمل نکردند و ابرهایی هم که در آسمان بود به حال خود‌‌ رها شدند و اقدامی جهت بارور کردن ان‌ها آنجام نگرفت ضمن اینکه طرح انتقال آب از ارس نیز اکنون به حال خود‌‌ رها شده است.

قاضی‌پور با بیان اینکه آقایان تنها جلسات خوبی برگزار کردند ادامه داد: هزینه‌های این جلسات متاسفانه خیلی بالا بود اما اکنون تنها امید ما به خداوند است زیرا عدم بارندگی در تعطیلات نوروز تهدید جدیدی را متوجه دریاچه کرده است.

عضو نمایندگان مجمع آذربایجان یادآور شد در شهریور ۱۳۹۰ همه مسئولان از جمله وزیر نیرو، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس به تلویزیون آمدند و ارقامی را ذکر کردند که برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه اختصاص یافته اما حتی این ارقام هم با یکدیگر همخوانی نداشت و عملیاتی نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه با بیان اینکه خود ما طرح‌های مربوط به تالاب‌ها را پیگیری می‌کنیم گفت: مشغول جمع آوری وجوهاتی برای حفاظت از نگین زیبای آذربایجان هستیم که متعلق به کل ایران اسلامی است، اما از دولت احمدی‌نژاد قطع امید کرده‌ایم.

قاضیپور تاکید کرد: امیدواریم رییس جمهور آینده برای نجات این دریاچه و کل دریاچهها و تالابهای ایران عزیز که اکنون در خطر خشک شدن قرار گرفتهاند گام اساسی بردارد. زیرا خشک شدن این دریاچه باعث کوچ میلیونها نفر از این منطقه و ضربههای جبران ناپذیر بر اقتصاد و اکوسیستم منطقه خواهد شد.