جسد دخترگم‌شده ماه‌ها قبل کشف شده بود!

به گزارش افکارنیوز، اواخر آبان‌ماه سال گذشته بود که انتشار آگهی گم‌شدن دختری ۱۱ ساله در فضای مجازی سبب شد همچنان بعد از گذشت شش ماه از انتشار این آگهی استمداد، کاربران اینترنتی آن را دست به دست می‌چرخانند غافل از آنکه دیگر نیازی به پیدا شدن آن دختر نیست بلکه حالا معمای چگونگی مرگ او نیازمند گره‌گشایی است.

در این آگهی که اکثر کاربران اینترنتی چه در ایمیل‌ها و وبلاگ‌هایشان و چه در سایت‌های اجتماعی آن را بازانتشار می‌دهند تصویر دختری با مقنعه دیده می‌شود. زیر این تصویر نیز نوشته شده «عکس متعلق به دختری ۱۱ ساله به نام آیدا با مشخصات موهای بلند مشکی، رنگ چشم مشکی، از روز دوشنبه تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۱ ساعت سه بعدازظهر از منزل در محدوده بلوار فردوس غرب خارج شده و تاکنون مراجعت نکرده است.»

در حالی که کاربران اینترنت همچنان با بازانتشار تصویر اطلاعیه گم‌شدن آیدا از همدیگر برای یافتن او کمک می‌خواهند و به اصطلاح این اطلاعیه را به اشتراک می‌گذارند مدت‌هاست که خانواده آیدا به سوگ او نشسته‌اند و سعی می‌کنند با غم از دست دادن دخترشان کنار بیایند. براساس گزارش پلیس به خانواده این دختر آیدا روز ۲۹ آبان‌ماه در پی خروج از خانه و حادثه‌یی که هیچ‌کس از کیفیت آن باخبر نیست ضربه‌یی به سرش خورده و جان باخته است. جسدش اطراف «قلعه‌حسن‌خان» کشف شد و پلیس آگاهی تهران کشف جسد این دختر را تایید کرده است.

آیدا چگونه در راه آموزشگاه گم شد؟
خانواده «آیدا» ۱۱ ساله، ساعت سه بعدازظهر آن روز پاییزی که او از خانه خارج شد تا به آموزشگاه زبان حوالی خانه‌شان در محدوده بلوار فردوس غرب برود هیچگاه فکر نمی‌کردند که این راه بازگشتی ندارد. آنها حتی تصور نمی‌کردند زمانی تصویر دخترشان در آگهی‌های افراد مفقودی چندماه در فضاهای مجازی توسط کاربران اینترنتی دست به دست بشود. بازانتشار این تصویر تا نوروز امسال نیز ادامه داشت. در همان روزهای پاییزی یک بار خبرنگار «اعتماد» با شماره‌هایی که در آگهی ارائه شده بود تماس گرفت ولی خانواده او خواستار آن بودند که چیزی در این باره در مطبوعات منتشر نشود.

پدر این دختر ۱۱ ساله از خبرنگار ما خواست تا زمانی که پلیس اطلاعات بیشتری به دست نیاورده از اطلاع‌رسانی خبر در مطبوعات خودداری کنیم. اما از این ماجرا پنج ماه نگذشته بود که این‌بار بعد از سپری شدن ۱۹ روز از آغاز سال نو دوباره با بازانتشار آگهی گم‌شدن این دختر ۱۱ ساله در فضاهای مجازی اطلاع‌رسانی شد.

گزارش خبرنگار «اعتماد» از پیگیری دوباره این تصویر حاکی از آن است که او در بیست و نهمین روز از پاییز سال گذشته برای رفتن به کلاس زبان از خانه‌شان که در محدوده بلوار فردوس غربی است از منزل خارج شده و به طرز مشکوکی ناپدید شده است. «اعتماد» در بررسی‌های بیشتر دریافت که جنازه این دختر ۱۵ روز پس از ناپدید شدنش حوالی «قلعه‌حسن‌خان» پیدا شده است. پدر آیدا این ‌بار به خبرنگار «اعتماد» گفت که آیدا پیدا شده است و از ادامه صحبت با خبرنگار ما خودداری کرد.

علت اصلی مرگ آیدا چه بود؟
یکی از شماره‌هایی که در آگهی‌ اعلام فقدانی این دختر درج شده بود شماره دایی آیدا بود. او درباره گم‌شدن خواهرزاده‌اش به «اعتماد» گفت: آیدا بعضی از روزها به کلاس زبان می‌رفت. او طبق معمول همیشه ساعت سه بعدازظهر از خانه بیرون آمد و خانواده‌اش به خیال اینکه او تا چند ساعت دیگر از کلاس برمی‌گردد، منتظر ماندند اما ساعت‌ها از برگشت آیدا به خانه گذشت. دایی آیدا همچنین درباره آن روز افزود: چون خانواده‌اش از تاخیر طولانی او نگران شدند، به جست‌وجوی دخترشان به سمت آموزشگاه زبان و خانه دوستان و هر جای دیگری که بشود فکرش را کرد رفتند، اما آیدا نه به کلاس رفته بود نه جای دیگری. وی در ادامه تشریح آنچه در زمان گم‌شدن خواهرزاده‌اش بر خانواده‌ ایشان گذشت، افزود: خانواده خواهرم زمانی که هیچ اثری از آیدا پیدا نکردند و مطمئن شدند که اتفاقی برای او افتاده است به اداره آگاهی رفته و شکایتی مطرح کردند.

دایی این دختر توضیح داد: ما در روزهای نبود آیدا همچنان امیدوار بودیم که او زنده است و به خانه بازمی‌گردد اما بعد از گذشت ۱۵ روز، یعنی در دوازدهمین روز از آذرماه سال گذشته، ساعت ۱۰ صبح ماموری از اداره آگاهی تماس گرفت و از کشف جسد دختری ۱۱ ساله خبر داد. زمانی که برای شناسایی هویت جسد به پزشکی قانونی رفتیم متاسفانه با پیکر بی‌جان آیدا روبه‌رو شدیم.

دایی آیدا علت مرگ خواهرزاده‌اش را تصادف اعلام کرد و به «اعتماد» گفت: او بر اثر ضربه‌یی که به سرش وارد شده جان خود را از دست داده است و عامل این حادثه، پیکر بی‌جان آیدا را رها کرده و متواری شده است.

فرضیه‌هایی برای بررسی چگونگی مرگ آیدا
آگهی گم شدن آیدا در حالی از شش ماه پیش تاکنون در سایت‌های اجتماعی از سوی کاربران اینترنت دست به دست می‌شود که جسد آیدا ۱۵ روز پس از گم‌شدنش توسط عوامل گشت‌زنی پلیس پیدا شد.

حال به نظر می‌رسد فاصله محل کشف جسد آیدا تا محل زندگی و آموزشگاه زبانش سوال‌های بسیاری را از ذهن می‌گذراند. این سوال‌ها فرضیه‌هایی جنایی را درباره مرگ «آیدا» طرح می‌کند.

در فرضیه نخست می‌توان چنین پنداشت که او احتمالا قربانی یک کودک‌آزاری شده و کودک‌آزار پس از قتل این دختربچه جسدش را حوالی «قلعه‌حسن‌خان» رها کرده است.

با توجه به آنچه در دی و بهمن سال گذشته در شهرستان بهارستان روی داد و جوانی به نام مرتضی که ۳۰ ساله است به اتهام آزار و اذیت و همچنین قتل دو پسر به نام‌های «امیرعلی» و «امیرمهدی» دستگیر شد به نظر می‌رسد این دختربچه نیز قربانی چنین حادثه‌یی شده باشد و فردی او را ربوده و پس از قتل در محدوده «قلعه حسن‌خان» جسدش را رها کرده باشد.

فرضیه دوم برمبنایی دیگر قابل طرح است. ممکن است وقتی «آیدا» در حال رفتن به آموزشگاه بوده راننده خودرویی با او تصادف کرده و ضربه منجر به مرگ به سر این دختربچه ناشی از تصادف بوده باشد.

برپایه این فرض ممکن است راننده خودرو ترسیده و به جای انتقال کودک به بیمارستان با توجه به مرگ او گمان برده، رها کردنش در جایی به دور از چشم می‌تواند صورت مساله را پاک کند.

با اين حال هنوز كارآگاهان پليس جنايي تهران در حال بررسي اين پرونده هستند ولي هنوز سرنخي براي تاييد يا رد هر كدام از فرضيههايي كه مطرح شد به دست نيامده است. به نظر ميرسد كاربران فضاي مجازي اينك بهتر است درباره سرنخهاي احتمالي درباره چگونگي مرگ اين دختربچه از همديگر استمداد بطلبند و مطلب را به اشتراك بگذارند.