محمدباقر قاليباف در مراسم بهرهبرداري همزمان از پل تقاطع بزرگراه آزادگان ـ حكيم و پلهاي تقاطع بزرگراه همت با بلوارهاي گلها، كاج و ارغوان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص ديدار با مقام معظم رهبري و توسعه فضاي سبز شهر تهران اظهار داشت: روز گذشته افتخاري براي شهرداري تهران بود كه در يكي از بزرگترين بوستانهاي شهري اولين نهال به دست مقام معظم رهبري كاشته شود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری کاهش آلودگی شهر تهران است و تلاش بی‌وقفه‌ای در این خصوص انجام شده است.

قالیباف بیان داشت: تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه قضای سبز موجب شد برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این خصوص انجام شود.

وی در ادامه این مراسم خبر داد: روز یکشنبه لایحه‌ای را به شورای شهر تهران ارسال کردیم که بر اساس آن ایجاد فضاهای سبز در شهر تهران افزایش یابد.

قالیباف با اشاره به اینکه مناطق ۹،۱۰ و ۱۸ سرانه فضای سبز کمی دارند، گفت: احداثروددره‌ها را در دستور کار داریم و رود‌دره‌های دارآباد، کن و اوین در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. ۶۰ هکتار از مجموعه ۲۲۰ هکتار بوستان ولایت تا خرداد تحویل مردم خواهد شد.

وی در خصوص طرح‌های نوروزی شهرداری تهران بیان داشت: از طرح‌های نوروزی امسال ایجاد پارک شهدا در بوستان بهشت‌زهرا و رسیدگی به محرومان در شب عید است.

قالیباف پیشنهاد احداثباغ‌شهر در تهران را عملی ندانست گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای ایجاد باغ‌شهر در تهران نداریم و روز گذشته مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردند لذا باید در این خصوص کار کارشناسی بیشتری باید صورت گیرد.

شهردار تهران گفت: قول ميدهيم در سال آينده هر ماه يك ايستگاه مترو در شهر تهران افتتاح شود و خطوط BRT در حوزه جنوب و شمال شهر نيز توسعه يابد.