به گزارش افکار به نقل از برنا، پیمان فتاحی مجری برنامه "اولینها" که هر شب از شبکه سه سیما پخش می شود گفت: در این برنامه به اولین های خط ارتباطی و ظرفیت های موجود مخابرات تا پیشرفته ترین وضع موجود آن در کشور پرداخته شده است.

" اولین ها " با ترکیب میزانس های مختلف دوران قدیم، حال و آینده همگانی شدن اطلاعات را در سطح ملی جلوی دوربین می برد.

مجری این برنامه تلویزیونی با اشاره به اهمیت اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی گفت: در " اولین ها " روند توسعه کیفی و کمی مخابرات از مرحله تلفن مغناطیسی تا مرحله سیستم خودکار به تدریج با گفتاری ساده در فضاهای مختلف برای مخاطب بازگو می شود.

" فتاحی " درباره اجرای این برنامه به عنوان فردی که از اولین های ظرفیت مخابرات صحبت می کند، یاد آور شد: این برنامه با هدف معرفی امکانات و ظرفیت های مخابراتی کشور برای مخاطب تولید شده است. امروزه با توجه به نقش انکار ناپذیر و حساس ارتباطات در توسعه ملی جوامع و الزاماً برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های کلان و قابل ملاحظه در این بخش وظیفه ی متولیان مخابرات کشور، جنبه حیاتی و ملی به خود گرفته است که اولین ها آن را در ۱۰ دقیقه به تصویر می کشد.

وی با بیان اینکه " اولین ها " از شنبه ۳۰ بهمن ماه به غیر از جمعه ها در شبکه ۳ روی آنتن می رود افزود: این برنامه در ۳۰ قسمت به موضوع دنیای ارتباطات، نگاهی به اولین‌های این حوزه در تاریخ کشورمان دارد و به عنوان اولین برنامه اختصاصی به مخابرات از اقدامات مؤثری که در توسعه و تجهیز شبکه مخابراتی کشور برداشته شده است بخش‌های مختلف را در حوزه فناوری در برمی گیرد را به طور مستند روایت می کند.

"اولین ها" کاری از گروه اجتماعی و اقتصادی شبکه ۳ هر شب از ساعت ۱۵/۲۲ پخش می شود.