استیون هاکینگ: باید در اندیشه کوچ به فضا بود

به گزارش افکار نیوز، استیون هاکینگ، یکی از شاخص ترین دانشمندان و نظریه پردازان فیزیک نجومی جهان، طی سخنرانی تازه اش در مرکز پژوهش های پزشکی «سیدارز سینای» در لس انجلس گفت که بقای بشر در گرو اندیشیدن به امکان کوچ به فضاست.

استیون هاکینگ افزود که منابع زمین رو به زوالند و طی هزار سال آینده ممکن است محو شوند. وی گفت: «ما برای نجات بشریت باید به فضا برویم. اگر تا هزار سال دیگر سیاره زمین را که در وضعیت آسیب پذیر و شکننده ای قرار دارد، ترک نکنیم، نوع بشر یارای بقا نخواهد داشت».

استفان هاکینگ که ٧١ سال دارد، همواره از هواداران اکتشافات فضایی بوده است. وی ۴ سال پیش در سخنانی به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس ناسا(آژانس ملی هوا فضای آمریکا)، نسبت به آغاز عصر جدیدی در ماموریت اکتشاف فضا توسط انسان ها ابراز امیدواری کرد و چنین عصری را مدرنیته ای جدید خواند.

استیون هاکینگ گفته است: «حضور انسان در فضا در نهایت آینده نوع بشر را به طور کامل متحول خواهد کرد و شاید حتی برای بقای نسل بشر حیاتی باشد».

استیون هاکینگ در سال ۱۹۶۳ به بیماری فلج کننده ای به نام «ای. ال. اس» مبتلا شد و سال هاست که کاملا معلول است و حتی برای صحبت کردن از دستگاه های کامپیوتری پیشرفته استفاده می کند. کتاب «تاریخچه مختصری از زمان» آقای هاکینگ یکی از معروفترین آثار او است که تا به حال بیش از ده میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

این نظریه پرداز سرشناس، چهره پیشگام رازگشایی از اسرار کهکشان ها، تحول عمیق فیزیک نجومی و تسخیر حس تخیل میلیون ها انسان بوده است.

استیون هاکینگ با وجود ناتوانی های جسمی هنوز به تحقیق ادامه می دهد، کتاب می نویسد و سفر می کند. از او در ۶٥ سالگی دعوت شد تا سوار جت ویژه جاذبه صفر شود تا رویای او برای تجربه بی وزنی فضانوردان سوار بر سفینه فضایی محقق شود.

استیون هاکینگ دانش آموخته دانشگاه های آکسفورد و کمبریج است. او ٣ سال در دانشگاه کمبریج ریاضیات تدریس کرد و در سال ٢ ٩ از تدریس کناره گیری کرد و به ریاست مرکز فیزیک نظری دانشگاه کمبریج منصوب شد.