کدام مدیران لایق مدیریت نیستند؟

به گزارش افکارنیوز، مراسم سوگواری سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهراء(س) با حضور عاشقان اهل بیت(ع) و عزاداران فاطمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و مداحی مداح اهل بیت محمد رضا طاهری در میدان هفت تیر تهران برگزار شد.

حجت الاسلام صدیقی در ابتدای این مراسم معنوی گفت: حضرت زهراء(س) پرچمدار دفاع از رهبری و ولایت و پرچمدار جبهه افشاگری نفاق و پرچمدار پاسداری از ارزشهای اسلامی است.

وی افزود: حضرت پرچمدار نگهبانی از آیات قرآن کریم، پیشگام قربانی دادن برای بیمه کردن خط اصیل اسلام و خط امامت و ولایت و رهبری است. حضرت پرچمدار میدان ایثار است.

وی در ادامه به ذکر چند نکته قرآنی از جلوه‌های کمال حضرت زهرا پرداخت و گفت: در مناصب الهی یک عناوینی داریم که در انحصار فضل خداست. یعنی این مناصب در حیطه اکتساب بشر نیست.

حجت الاسلام صدیقی افزود: برای نمونه نبوت اکتسابی نیست. رسالت که یک درجه بالاتر از نبوت است موهبت خداست. رسولان را خدا تعیین و مشخص می کند و اینها درجات خدادادی است.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که منصب امامت ابراهیمی درجه ای بالاتر از درجه نبوت و رسالت است. اما باید توجه داشت که این به معنای این نیست که امام علی(ع) بالاتر از پیامبر(ص) است بلکه باید دقت داشت که پیامبر تمام این درجات را داراست. یعنی او هم رسول است و هم اولوالعزم است و او خاتم رسل است.

وی تصریح کرد: پرچم رهبری، پرچم مدیریت و شفاعت مطلقه در قیامت به دست پیامبر است و او نیز این پرچم را به علی واگذار می کند. بعد از پیامبر، ۱۲ امام داریم که امامت آنها را خدا قرار داده و از مردم رأی گیری نکرده است. در غدیر مردم برای انتخاب نیامده بودند بلکه برای بیعت آمده بودند. این بیعت را شیعه با نواب امام زمان(ع) داشته است. این درجات که ناشی از فضل خداست عنایتی است که خدا به آن شخص دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مردم جنبه اجرایی ولایت فقیه را فراهم می کنند تصریح کرد: اگر مردم بیعت و حمایت نکنند رهبری دست دفاع ندارد. بعد از بیعت مردم در غدیر بیعت شکنی شد و سقیفه تشکیل شد و مسیر حکومت اسلامی تغییر کرد و مردم از رهبری علوی محروم شدند. حضرت امیر(ع) در خطبه شقشقیه بخشی از مظلومیت خود را آورده است.

وی تأکید کرد: پرچمداران آینده ما جوانان و نوجوانان هستند. مدیرانی که به مسائل این قشر و ارزشهای اخلاقی بی توجه هستند و خط قرمزی جز منافع شبکه ای خود نمی شناسند مدیران خوبی نیستند و پیامبر(ص) نگران اینها بود در واقع. چرا که پیامبر می فرماید من از فقر امتم نمی ترسم بلکه از سوء تدبیر هراس دارم.

وی افزود: نبی اکرم(ص) با نصب علی(ع) خواستند حماسه سیاسی استمرار پیدا کند اما مردم زمان پیامبر استقامت نداشتند. از غدیر ۳ ماه نگذشته بود که در خانه رهبری که پیامبر انتخاب کرده بود رفتند و پایگاه ولایت را به آتش کشیدند و رهبر آینده ساز را به اسارت بردند و کسی نیامد اعلام موجودیت کند. عده ای ترسیدند و عده ای تطمیع شدند.

صدیقی تصریح کرد: در عرصه اقتصاد اگر با محوریت فدک، مردی تولیدگر چون علی(ع) روی کار می آمد، می توانست خودکفایی برای جامعه به وجود آورد ولی او را منزوی کردند و مدیرانی که به زندگی مردم فکر نمی کنند و فقط شعار می دهند سر کار آمدند و سبب شدند جامعه اسلامی زیر یوغ کفار قرار گیرد.

وی افزود: امام(ره) می فرمود مردم ما از مردم صدر اسلام بهترند و می گفت رهبر ما آن جوان ۱۳ ساله است که زیر تانک رفت. باید توجه داشت که دست یک رزمنده دست خودش نیست بلکه دست امامش است. اینجاست که امام علی(ع) می فرماید دست من بریده بود و نتوانستم از خود دفاع کنم و حضرت اشاره به این دارد که دست او مردم هستند.

وی تأکید کرد: اگر حضرت علی(ع) مردمی چون ملت ایران را داشت فاطمه(س) را به خاکریز دفاع از ولایت نمی فرستاد. فاطمه زهرا خود سنگر علی و شمشیر او بود.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: دنیا برای شکستن پیشرفت ملت ایران و شکستن ۲۲ بهمن و ۹ دی فتنه گرانی را تربیت کرده که قداست رهبری را بشکنند. دشمن منتظر است تا وحدت ما از بین برود و بدتر از مردم سوریه بر سر ما بیاورد.