کاکی بوشهر ۴.۱ ریشتر لرزید

به گزارش افکارنیوز، زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر کاکی در استان بوشهر را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در این باره نوشت: این زلزله در ساعت ۱۳:۳۹: ۴۲ روز یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ درموقعیت ومرکز ۲۸.۲۶ شمالی و ۵۱.۵۷ شرقی و عمق ۳۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری کاکی بوشهر، ۲۴ کیلومتری برد خون بوشهر، ۲۸ کیلومتری آبدان بوشهر و ۸۲۶ کیلومتری تهران رخ داده است.

بعد از وقوع زلزله ۴.۱ ریشتری، پس لرزه ۳.۶ ریشتری نیز کاکی در استان بوشهر را لرزاند و قبل از آن نیز این منطقه را سه زلزله به بزرگی ۳.۴، ۲.۸ و ۳.۹ ریشتر لرزانده بود. همچنین آبدان در استان بوشهر نیز ۳.۱ ریشتر لرزید.

نگرانی از شیوع بیماریهای واگیردار در منطقه زلزله زده بوشهر

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در بازدید از منطقه زلزله زده شهرستان دشتی استان بوشهر، اظهارداشت: با توجه به گرمای هوا، وزارت بهداشت نگران شیوع بیماریهای واگیردار در منطقه است.
به گزارش مهر، دکتر فاطمه رخشانی در حاشیه این بازدید گفت: این اولین بحرانی است که وزارت بهداشت تمام کارها را به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار کرده است که این کار با تلاش همکارانمان در استان بوشهر به نحو مطلوب انجام گرفته است.

وی افزود: دانشگاههای علوم پزشکی ما در سطح کشور این آمادگی را دارند که اگر حادثه ای در هر نقطه از کشور روی دهد، به خوبی قادر به انجام مدیریت بحران آن منطقه باشند و می توانند مسایل و مشکلات را به نحو شایسته حل کنند.

رخشانی گفت: در حادثه های قبلی تجاربی را کسب کردیم که توانستیم آن تجارب را در استان بوشهر بکار ببندیم تا مشکلاتی که در موارد قبلی وجود داشت، بتوانیم در این حادثه برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به گرمای روزافزون منطقه زلزله زده شهرستان دشتی، وزارت بهداشت نگران شیوع بیماریهای واگیردار است اما با مدیریتی که صورت گرفته و اقدامات پیشگیرانه ای که انجام شده، از این بحران به خوبی عبور خواهیم کرد و جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت در تشریح اقدامات بهداشتی پیشگیرانه گفت: تا کنون تمام مناطق زلزله زده سمپاشی شده و آب لوله کشی شهری که مجددا متصل شده کلرزنی می شود و تمام وسایل شخصی مورد نیاز در حال توزیع بین حادثه دیدگان است.

رخشانی با بیان اینکه نظارت بر کار دفع بهداشتی فاضلاب و زباله به صورت بهداشتی توسط تیمهای بهداشتی مستقر در منطقه در حال انجام است، گفت: توصیه ما به مردم این است که بهداشت فردی را رعایت کنند.

رخشانی در خصوص راه اندازی حمام و سرویسهای بهداشتی تاکید کرد: وزارت بهداشت مسئولیت نظارت و شناسایی مشکلات بهداشتی را بر عهده دارد اما راه اندازی این سرویسهای بهداشتی در ستاد هدایت بحران بر عهده وزارت بهداشت نیست ولی با توجه به توصیه های وزیر بهداشت به استاندار بوشهر، کار نصب و راه اندازی این کانکس ها به سرعت در حال انجام است و امیدواریم در چند روز آینده با نظارتهایی که انجام می دهیم این مشکل به طور کامل برطرف شود.