شیوع بیماری‌های ثروتمندان در کشورهای فقیر

به گزارش افکارنیوز، طبق بررسی های اخیر مشکلاتی چون چاقی و فشار خون بالا دیگر مختص کشورهای ثروتمند نیستند و در سال های اخیر در کشورهای فقیر نیز شیوع چشمگیری پیدا کرده اند.

در این ارزیابی، اطلاعات مربوط به ۱۰۸ کشور جهان در مورد شیوع عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی و عروقی بررسی شد. این اطلاعات بین سال های ۱۹۸۰ و ۲۰۰۸ میلادی جمع آوری شده بودند.

نتایج بررسی ها نشان داد که در سال ۱۹۸۰ میلادی، بین میانگین درآمد یک کشور و نرخ ابتلا به فشار خون بالا و کلسترول ارتباط آشکاری وجود داشته در حالی که در سال ۲۰۰۸ میلادی نه تنها هیچ رابطه‌ای بین میزان درآمد ملی و نرخ ابتلا به فشار خون بالا در مردان مشاهده نشد بلکه حتی نرخ ابتلا به عارضه فشار خون در زنان کشورهای فقیر نیز بیشتر بود.

یکی از متخصصان در این بررسی گفت: در این آزمایشات مشخص شد این قبیل بیماری های غیرواگیردار دیگر مختص ثروتمندان نیستند بلکه به تدریج این بیماری ها به مشکلات جدی در کشورهای فقیر و کم درآمد تبدیل شده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، در صورتی که روند فعلی ادامه یابد، کشورهای در حال توسعه در آینده نزدیک با موج شدیدی از شیوع چاقی، دیابت و فشار خون بالا مواجه خواهند شد.