به گزارش افکارنیوز، بهار فصل آلرژی هاست و بسیاری از مطالب برای نابود کردن آن منتشر می شود. این فصل به همراه خود آلرژی های مختلفی را می آورد که دوری کردن از ان ها سخت است اما می توانید برای آنکه بدتر نشوند برخی عادت ها و کارهایتان را حذف کنید.

** استرس کار

یکی از بدترین و مخرب ترین عواملی که باعثمی شود تا آلرژی های شما بدتر شود استرس های کاری هستند. در تحقیقات سال ۲۰۰۸ نتایجی به دست آمد که نشان داد افرادی که در شغل خود با خط قرمزهای زمانی روبرو هستند از استرس بیشتری رنج می برند و این باعثمی شود آلرژی آن ها خیلی زود وخیم شود.

** لباسشویی با آب ولرم

سال گذشته تحقیقاتی در کره جنوبی انجام شد و طبق آن مشخص شد افرادی که لباس های خود را با آب ولرم می شویند الرژی بدتری دارند. این باعثمی شود تا لباس آن ها حاوی گرده های گل و آلرژی زا بماند و آن ها نمی توانند هیچگاه خوب شوند. محققان پیشنهاد می دهند تا لباس ها را با آب داغ و نزدی به جوش حتما بشویید تا ۱۰۰ درصد مواد آلرژی زا از روی لباس شما حذف شود.

** گیاهان خانگی

اگر آلرژی های بهاری شما را بسیار اذیت می کنند و نمی توانید از شر آن ها خلاص شوید نگاهی به گیاهان خانگی داشته باشید و برای مدتی آن ها را از خانه دور کنید. این گیاهان می توانند تا ۷۵ درصد میزان آلرژی را در افراد افزایش دهند و سردسته آن ها نیز گل ارکیده است.

** سیگار

یکی دیگر از بزرگترین دشمنان شما سیگار است و می تواند در آلرژی نیز نقش بسزایی بازی کند. محققان به این نتیچه رسیده اند که حتی داشتن دوستان سیگاری نیز می تواند در افزایش میزان ابتلا به آلرژی نقش مستقیم داشته باشد. در تحقیقاتی در دانشگاه های ژاپن دانشمندان دریافتند افرادی که در معرض دود سیگار هستند ۸۰ درصد بیشتر آمادگی ابتلا به انواع بیماری های آلرژیک را دارند.

** زمان دوش گرفتن نامنظم

آخرین دلیلی که می توان به عنوان یک مشکل دیگر برای افراد مبتلا به آلرژی از آن نام برد زمان نامنظم دوش گرفتن است. بهترین زمان برای استحمام برای افرادی که به بهار حساس هستند بعد از ظهر و دقیقا همان موقعی است که از بیرون از خانه بازگشتند. در این زمان بیشتر آلودگی روی بدن آن هاست و سریعا باید خود را تمیز کنند.