زلزله۵/۶ ریشتری صبح امروز سراوان را لرزاند

به گزارش افکارنیوز، در حالی پس لرزه های زمین لرزه ۷.۵ ریشتری سراوان ادامه دارد که لحظاتی قبل بزرگترین پس لرزه این زمین لرزه در سراوان روی داد و موجب هراس و حضور مردم در معابر عمومی مناطق زلزله زده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سراوان هم اکنون مردم در معابر عمومی حضور دارند و برخی از دیوارهای ترک خورده زمین لرزه اصلی در زمین لرزه ۵.۶ ریشتری ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح امروز فرو ریخته است.

هنوز هیچ گزارشی در خصوص میزان خسارات زمین لرزه جدید در یافت نشده است اما نیروهای امدادی و هلال احمر در بین مردم حضور دارند و خواستار حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی از سوی ساکنان منطقه هستند.

کانون زمین لرزه جدید سراوان در عمق ۹۰ کیلومتری زمین قرار دارد و مشخصات جغرافیایی زمین لرزه نیز ۶۲.۲۶ درجه طول جغرافیایی و ۲۸.۲۵ درجه عرض جغرافیایی ثبت شده است.

مردم مناطق زلزله زده شب نسبتا سرد گذشته را در معابر عمومی سپری کرده اند و در پس بروز چند زمین لرزه شدید در سراوان و خاش استقبال مردم از اردگاههای اسکان موقت نیز افزایش یافته است نیرویهای هلال احمر در این اردوگاهها در حال امداد رسانی به زلزله زدگان هستند.

همچنین سطح تخریب زمین لرزه در برخی از روستاهای منطقه زلزله زده قابل توجه و بیش از ۳۰ درصد می باشد که شامل ریزش آوار خانه های خشت و گلی است.