برخورد جدی با تخلفات مهدهای کودک

به گزارش افکارنیوز، همایون هاشمی در مورد تعداد کودکانی که در مهدهای کودک هستند، افزود: براساس آمارهای موجود درحال حاضر حدود ۱۸ هزار مهد کودک در سراسر کشور وجود دارد که این تعداد فقط ۱۰ درصد کودکان واجب التعلیم را پوشش می دهند.

وی به اقدامات انجام شده در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: تدوین دستورالعمل تولید محتوای آموزشی و تولید کتابهای با محتوای علمی و دینی در مهدهای کودک، راه اندازی سامانه کنترلی و نظارت بر فعالیتهای مهدها، چاپ و انتشار ۱۷ عنوان کتاب و… از جمله اقدامات مهمی بوده که در سال گذشته برای بالا بردن سطح کیفی آموزشهای کودکان انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی از برخورد با مهدهای کودک متخلف خبر داد و تاکید کرد: چنانچه هر مهد کودکی چه در مورد آموزش و یا دریافت شهریه اضافی تخلفی مرتکب شود با آن برخورد خواهد شد بطوریکه سال گذشته برای اولین بار با ۱۰ مهد متخلف برخورد بسیار جدی انجام شد.

به گفته هاشمی، کانونهای صنفی مهدهای کودک در سال ۹۱ فعال تر شدند و همچنین نحوه دریافت شهریه مهدهای کودک نیز ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان سازمان بهزیستی در طول سال به طور سرزده به مهدهای کودک سر زده و در صورت مشاده کوتاهی و تخلف موارد را اعلام می کنند، اظهار داشت: والدین نیز می توانند در صورت مشاهده مورد و خطایی در مهدهای کودک به سامانه کنترلی و ستاد شکایات سازمان که در سایت behzisty. ir موجود است مراجعه کنند و مطمئن باشند که بازرس ویژه بهزیستی به آن رسیدگی می کند.

رئیس سازمان بهزیستی از تغییر تابلوهای مهدهای کودک خبر داد و گفت: در تابلوهای مراکز غیر دولتی که به رنگ آبی است کد شناسه درج شده است و چنانچه تخلفی مرتکب شده باشد والدین می توانند به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳ پیامک زده و موضوع را اطلاع دهند.