کرباسچی متری ۳۰ هزار تومان عباس‌آباد را فروخت

به گزارش افکارنیوز، ‌ اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی عباس آباد معترض هستند.

حجت‌الله ملاصالحی مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، در خصوص اراضی عباس‌آباد گفت: برای اراضی عباس‌آباد قبل از انقلاب در سال ۵۲ تصمیم‌گیری شده بود و قرار بود این نقطه به مرکز تهران تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی اراضی عباس‌آباد ادامه داد: در آن زمان ۱۰ الی ۱۱ هزار پلاک آزاد کردند تا بتوانند این نقطه را به مرکز تهران تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خارجی در آن زمان آمده و طرح جامعی برای این اراضی ایجاد کردند، گفت: در سال ۵۲ شرکت نوسازی عباس آباد تأسیس شد و یک بودجه کلانی هم برای آن در نظر گرفتند و یک هیأت مدیره سه نفره و مدیرعامل برای آن در نظر گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب این طرح متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه طرح مرکز تهران در همان سال متوقف شد گفت: پروژه‌های دیگری از جمله ایجاد شهرک دیپلماتیک در دستور کار قرار گرفت که این موضوع هم تحقق نیافت.

ملاصالحی بیان کرد: در سالهایی که کرباسچی شهردار تهران بود قرار شد این نقطه به مرکز اداری تبدیل شود و حدود ۳۰ تا ۴۰ ارگان زمین در این نقطه خریداری کرده و سند و پروانه و مجوز به آنها داده شد که بعضی از آنها فعالیت خود را آغاز کرده و برخی این کار را نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال ۸۴ تصویب شد که تپه‌های عباس آباد به ریه تنفسی شهر تبدیل شود و در سال ۸۷ نیز طرح تفصیلی برای آن در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی عباس‌آباد اضافه کرد: از ۴۰ ارگانی که زمین‌هایی در تپه‌های عباس‌آباد خریده بودند ۵ ارگان ساخت و ساز انجام داده بود و الباقی کاری انجام نداده بودند.

وی افزود: شورای عالی شهرسازی مصوبه داد تا درصدی ساخت و ساز در تپه‌های عباس‌آباد با مشخصات شورا که در طرح تفصیلی دیده شده انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که کرباسچی اعلام کرده که من زمینی نفروخته‌ام شهرداری فروخته است، گفت: کرباسچی در آن زمان چه کاره بود؟ شهردار وقت بوده است.

به گفته ملاصالحی ساخت و سازها در لکه‌هایی که در طرح تفصیلی دیده شده باید انجام شود البته باید کاربری این ساختمانها عوض شود که تاکنون این امر رخ نداده است و باید این ساختمان‌ها به مراکز فرهنگی و تفریحی تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی عباس‌آباد تأکید کرد که بزرگترین مشکل ساختمانهایی که در این محل ساخته شده است پارکینگ است گفت: پارکینگ برای مجتمع‌ها در نظر گرفته نشده و همین امر باعثبروز مشکلاتی برای مردم شده است.

وی در خصوص قیمت فروش زمین در زمان کرباسچی گفت: زمین بین ۳۰ تا ۱۰۸ هزار تومان در آن زمان فروخته شده است.

ملاصالحی ادامه داد: مثلاً زمینی که به بانک رفاه فروخته شده و حدود ۲ تا ۳ هزار متر است که یک میلیارد و ۶۰۰یا۷۰۰ فروخته شده است.